گردشگری و توریسم

نخستین فرد مبتلا به کرونا در هلند جان باخت

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این فرد جان‌باخته، یک پیرمرد ۸۶ ساله است که صبح جمعه در بیمارستانی در شهر روتردام هلند جان خود را از دست داده است.

براساس گزارش منابع بهداشتی کشور هلند، تا روز پنجشنبه شمار مبتلایان به کرونای جدید به ۸۲ نفر رسیده است.

اسلواکی نیز روز جمعه اولین مورد ابتلا به کرونا در این کشور را تائید کرد.

“پیتر پلگرینی” نخست وزیر اسلواکی افزود، بیمار که فردی ۵۲ ساله است با علائم خفیف از این بیماری در بیمارستان بستری شده است.

بیماری کرونا در اروپا از ایتالیا شایع شد. طبق جدیدترین آمار، تعداد مرگ ناشی از این بیماری در ایتالیا به ۱۴۸ نفر رسیده است و در مجموع ۳ هزار و ۸۰۰ تن در این کشور مبتلا شده اند.

چندی پیش بود که مسئولان شهر ووهان چین از شیوع ویروسی موسوم به کرونا در این شهر خبر دادند که اندک اندک به بیش از ۷۰ کشور در سراسر جهان از جمله ایران سرایت کرد.

در آمریکا دستکم ۵۷ مورد جدید ابتلا تأیید شده و این بیماری برای اولین بار در کلرادو، مریلند، تنسی، تگزاس و سانفرانسیسکو شایع شده است. در مجموع ۲۳۰ نفر در آمریکا مبتلا شده و ۱۲ نفر جان باخته اند.

مقام های چین که با برخی اعتراض ها در داخل مواجه شده اند، نگران خطر بازگشت دوباره ویروس به این کشور با ورود مسافران خارجی هستند.

در همین ارتباط، مرکز مهندسی و علم سیستم دانشگاه جان هاپکینز آمریکا اعلام کرد که تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا در سراسر جهان به یک‌صد هزار و ۲۷۶ نفر رسیده است.

این مرکز همچنین افزود که ۵۵ هزار و ۶۹۴ نفر از مبتلایان به این بیماری، سلامتی خود را بازیافته و ۳ هزار و ۴۰۴ تن نیز بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.