گردشگری و توریسم

فرماندار : اجازه ورود مسافر از جاده سوادکوه را نمی‌دهیم

سعید یزدانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از صبح امروز دروازه ورودی به سوادکوه با همکاری نیروی انتظامی ، پلیس راه و سپاه  کنترل می شود و تنها خودروهایی که حامل محموله سوخت ، کالای ضروری باشند به همراه خودروهای پلاک مازندران و یا خودروهای دولتی دارای ماموریت اداری می توانند وارد استان شوند.

وی با اعلام اینکه برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا تصمیم قرارگاه پدافند زیستی مازندران بر جلوگیری از ورود افراد غیربومی به استان است و این موضوع طی ۴۸ ساعت گذشته به صورت مکرر اطلاع رسانی شده است ، گفت : این طرح از ساعت ۷ صبح امروز جمعه در محور سوادکوه اجرایی شده است و از مسافران می خواهیم به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا به استان مازندران سفر نکنند .

فرماندار سوادکوه افزود : البته در آغاز اجرای طرح با مقاومت هایی از سوی مسافران برای ورد به این استان مواجه شدیم  ولی تلاش داریم تا با گفت و گو آنان را متقاعد به بازگشت کنیم.

یزدانی با این وصف هشدار داد : چنانچه برخی قصد داشته باشند با وجود هشدارها و گفت و گو محل را ترک نکرده و به شهر و دیارشان بر نگردند ، حتما برای جلوگیری از ورودشان از قوه قهریه پلیس استفاده خواهیم کرد .

این مسئول توضیح داد : ما از همان آغاز شیوع کرونا در مازندران پیرو مصوبه ستاد استانی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا ، مبادی ورودی سوادکوه را همچون دیگر مبادی های ورودی به استان مازندران به جدیت مورد کنترل و تب سنجی مسافران قرار دادیم ولی اکنون موضوع عدم آمادگی استان برای پذیرش و میزبانی از مسافران نوروزی است.

محور سوادکوه نخستین دروازه ورودی از استان تهران به مازندران بود که از پنج شنبه ( هشتم اسفندماه ) مقررات تب سنجی در آن به اجرا گذاشته شد و پس از آن هم در محورهای هراز و کندوان اجرایی شد.

یزدانی در خصوص تب سنجی و کنترل افراد از محور سوادکوه به استان مازندران ، گفت :  از آغاز طرح تب سنجی که پنجشنبه هشتم اسفند ماه بود تا روز گذشته پنج شنبه ۱۵ اسفند بیش از ۴۸ هزار دستگاه خودرو با سرنشین از محور سوادکوه وارد استان مازندران شد.

وی در پایان گفت که به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا ، طرح تب سنجی در چهار شیفت در محور سوادکوه در حال انجام شدن است .