گردشگری و توریسم

منطقه یکم سپاه برای ضدعفونی معابر هرمزگان وارد عمل شد

معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: ضدعفونی معابر و اماکن عمومی هرمزگان از ساعت های پایانی شب که ترددها کمتر می شود، آغاز و تا سحرگاه ادامه دارد.

ناوسالار یکم پاسدار خدابخش کشاورز بیان داشت:این امر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در هرمزگان توسط نیروهای پدافند جنگ نوین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می شود.

معاون هماهنگ کننده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ضدعفونی معابر شهری هرمزگان تا مهار کامل ویروس کرونا توسط این نیروها ادامه دارد.

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تاکنون ۱۷ نفر در استان هرمزگان مبتلا به ویروس کرونا شدند.

کرونا مانند سایر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد و مرگ‌ و میر آن تاکنون حدود سه درصد گزارش شده است.

این ویروس که از شهر ووهان چین شیوع یافته یک ویروس ناشناخته است و تنها راه مقابله با آن رعایت بهداشت فردی و حاضر نشدن در اجتماعات و محافل عمومی است.

سازمان جهانی بهداشت می گوید حدود ۸۰ درصد از افرادی که به این ویروس مبتلا می شوند علائم خفیفی دارند در حالیکه حدود ۶ درصد آنها دچار علائم جدی نظیر التهابی که در سراسر ریه گسترش می یابد، می شوند.