گردشگری و توریسم

تمهیدات ضدکرونایی در فضای مجازی البرز

کانال‌ها و گروه‌های مختلف علاوه بر بازنشر توصیه‌های فردی لازم برای مراقبت و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، محتواهایی در قالب فیلم، عکس و متن درباره اقدام‌های موثر البرزی‌ها در این راستا نیز منتشر کردند.

یکی از کانال‌ها با انتشار ویدئویی با عنوان “آموزش نحوه پیشگیری از کرونا در محلات حاشیه‌نشین کرج” نوشت: چقدر لحن این خانم با کودکان زباله‌گرد خوب و مهربانانه است.

کانال دیگری در مطلبی با عنوان “پاکبانان همچون پزشکان در خط مقدم مبارزه با کرونا” نوشت: پاکبانان و زحمتکشان خدمات شهری، در هر شرایطی، در خط مقدم تلاش برای برون رفت از بحران؛ عملیات ضدعفونی معابر و مکان های عمومی در محمدشهر…

همچنین کانال دیگری در مطابی با عنوان “اطلاع‌رسانی ضعیف و افزایش شایعات” نوشت: درحالیکه در بسیاری از استانها آمار مبتلایان به کرونا، بهبود یافتگان، زحمات کادر درمان و… به صورت روزانه، برای جلوگیری از شایعات و اخبار منفی منتشر می‌شود، ولی ظاهراً دانشگاه علوم پزشکی البرز علاقه‌ای به انتشار اخبار مورد نیاز شهروندان ندارد.

“جالب اینجاست با وجود اینکه بسیاری از استان‌ها روزانه دهها خبر در ارتباط با کرونا منتشر می‌کنند، ظاهراً در البرز تنها به یک خبر در روز اکتفا می‌شود.”

یکی از کانال‌های البرز با بازنشر توییت مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز نوشت: این روزها ضلع سوم جهاد آموزشی، در کنار تلاش معلمان و مدیران آموزش و پرورش مطالبه‌گری اولیا و دانش آموزان است. پذیرا و شنوای هر راهکار موثری در خصوص آموزش های مجازی از سوی اولیا و دانش آموزان عزیز هستیم.

کانال دیگری در مطلبی با عنوان “هشدار به کاسبان کرونایی” به نقل از دادستان فردیس نوشت: پلمب یک کارگاه تولید ژل ضدعفونی کننده غیر قانونی و غیر بهداشتی در فردیس.

جهانشاهلو افزود: مقدار ٦٠٠ لیتر ژل غیر بهداشتی اماده توزیع در سطح بازار جمع اوری و قبل از عرضه به بازار توقیف گردید.

وی ادامه داد: بارها تذکر دادیم با تمام توان در کنار مامورین بهداشت و درمان در جهت صیانت از سلامت مردم ایستاده‌ایم.

در مطلب دیگری در شبکه‌های اجتماعی البرز با عنوان “تعطیلی درمانگاهها و مطب های دندانپزشکی در استان البرز” آمده است: بنابر بخشنامه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز، به منظور کنترل و پیشگیری از گسترش کرونا، کلیه مطب ها و  ۱۱ درمانگاه مرتبط با حرفه دندانپزشکی استان البرز، تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.

درمانگاههای بخش دولتی (مجتمع آموزشی امام علی،بیمارستان الزهرا اشتهارد کلینیک ویژه دانشکده دندانپزشکی) فعال خواهند بود.

همچنین در مطلب دیگری با عنوان “بسیجیان هم مقابل کرونا ایستادند” آمده است: اقدام جهادی بسیجیان حوزه ۱۲۳ شهید سلمان ایزدیار و شهرداری منطقه هشت در عملیات سرکوبی بیماری کرونا در سطح شهر کرج.

در مطلب دیگری به نقل از سرپرست شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ نیز آمده است: امروز هفت بیمار بهبود یافته از کرونا از بیمارستان امام جعفر صادق (ع) مرخص شدند.

دکتر سلطانی افزود: با ۶ بیمار ترخیص شده روز گذشته، در مجموع ۱۳ بیمار از بخش ایزوله تنفسی مرخص گردیدند.

ویروس کرونا که به طور رسمی کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.
طبق گزارش روز پنجنشبه (۱۵ اسفندماه ) وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تاکنون تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۳ هزار و ۵۱۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۰۷ نفر رسید و همچنین ۷۳۹ نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز  امروز  اعلام کرد که با بررسی نتایج آزمایشات، شمار قطعی مبتلایان به بیماری کرونا در این استان به ۱۴۰ نفر رسید و تاکنون ۸ نفر بر اثر این ویروس جان باخته اند.