گردشگری و توریسم

مردم منازل خود را به صورت منظم ضدعفونی کنند

میرهاشم خواستار چهارشنبه شب در نشست ستاد مقابله با کرونا در خمیر افزود: همچنین شهروندان تا حد امکان  از خود و خانواده شان در برابر این ویروس مراقبت کنند و در صورت نداشتن کارهای غیرضروری از منازل خود خارج نشوند.
وی بیان داشت: تمامی اداره ها، دستگاه ها و بانک ها موظف هستند روزانه ساختمان اداری خود را ضدعفونی و پیشگیری های لازم را در این خصوص داشته باشند.
فرماندار خمیر اظهارداشت: طبق صورتجلسه ستاد مقابله با کرونا، شهرداران و دهیاران نیز باید اقدامات لازم در خصوص ضدعفونی اماکن عمومی و مناطق پرتردد را انجام دهند.
خواستار از اصناف شهرستان نیز خواست موارد بهداشتی را رعایت و نسبت به ضدعفونی محدوه صنفی مربوطه اقدام نمایند.
وی از دستگاه های نظارتی انتظار می رود با همکاری شبکه بهداشت ودرمان و اصناف گشت های مشترک از واحدهای صنفی بویژه نانوایی ها، اغذیه فروشی ها و غیره انجام شود و در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی با متخلفان طبق قانون برخورد شود.
فرماندار خمیر از بخشداران و دیگر اعضای ستاد کرونا نیز خواست نظارت کامل بر این امور داشته باشند و گزارش ها را روزانه به این ستاد اعلام نمایند.
بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، درحال حاضر ۳۵۶ مورد ناشی از بیماری حاد تنفسی از شروع خطر اپیدمی تاکنون در هرمزگان بستری هستند که از این تعداد ۱۳۴ نفر به دلیل مشکوک بودن به کرونا نمونه گیری انجام شده ‌ واز  بستری ها تا کنون ۲۳۱ نفر ترخیص شده‌اند.
از ۱۳۴ نفر مشکوک، نمونه ۸۵ نفر از بیماران منفی و ۱۱ مورد تاکنون مثبت بوده است.