گردشگری و توریسم

بخش ویژه بیماران کرونا در بیمارستان موسی بن جعفر(ع) قوچان راه اندازی شد

داوود خوش شکن ظهر چهارشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به آموزش‌های ارائه‌شده و اطلاع‌رسانی‌های گسترده در این زمینه افزود: اطلاع‌رسانی به مردم علیرغم وجود مباحث انتخاباتی در شهرستان از همان زمان آغاز شده و تاکنون ۲۰ هزار تراکت، پنج هزار پوستر آموزش شست و شوی صحیح دست، دو هزار پمفلت و ۵۰ بنر توزیع و برای ۱۵ هزار نفر آموزش برگزار شده است.

وی ایجاد جو روانی را مهم‌ترین موضوع در مقابله با بیماری‌های همه‌گیر دانست و تصریح کرد: یکی از مشکلات به وجود آمده این است که تعدادی از افراد غیر کارشناس در شبکه‌های مجازی اقدام به اظهارنظر در مورد بیماری کرونا می‌کنند که این امر موجب از بین رفتن آرامش روانی مردم شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: باید جلوی این اقدامات غیر کارشناسی گرفته شود و شبکه‌های مجازی تنها به مساله آموزش بر اساس نظر مراجع ذیصلاح همچون وزارت بهداشت و درمان اقدام کنند.

خوش‌شکن با بیان این موضوع که تمامی کارکنان درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی در این شهرستان به‌صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی هستند افزود: تاکنون ۱۵۰ نفر دارای عارضه حاد تنفسی به بیمارستان موسی بن جعفر(ع) مراجعه کرده‌اند که ۵۰ نفر آنها بستری و ۱۰۰ نفر هم به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند و در حال حاضر نیز از این تعداد بستری‌شدگان ۱۶ نفر تحت نظر هستند و بقیه مرخص شده‌اند.

وی تصریح کرد: پیش‌بینی فضای لازم برای بیماران شده است اما امکان بستری کردن همه مراجعان وجود ندارد پس بهتر است کسی که به این بیماری مبتلا می‌شود در خانه قرنطینه شده و محیط بیمارستانی برای افرادی که نیازمند اکسیژن و مراقب ویژه هستند باقی بماند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قوچان گفت: یکی از الزامات شهرستان در نانوایی‌ها تفکیک تحویل‌دهنده نان از دریافت‌کننده پول بوده که مردم می‌توانند در صورت مشاهده عدم رعایت این مساله مراتب را علاوه بر تذکر شفاهی به نانوایی به شبکه بهداشت و نیروی انتظامی نیز گزارش دهند.

 بر اساس ابلاغ “ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا” هم‌اینک تمامی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، مدارس، سینماها، سالن‌های مجالس عمومی، ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری و همایش‌های غیرضروری به‌منظور پیشگیری از احتمال شیوع بیماری همه‌گیر تعطیل و متوقف‌شده‌اند.

این شرایط اجتناب‌ناپذیر که سبب کاهش رفت‌وآمدهای مردم و مراودات عمومی شده خود به‌ خود بر کاهش فعالیت‌های بازار، اصناف و امور تجاری تأثیر گذاشته است.

از ۳۰ بهمن ماه گذشته تا ساعت ٩ صبح روز ١٣ اسفند ماه تعداد کل بیماران بستری مبتلا به سندرم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی ۸۷۲ نفر بوده که ۴۲۳ نفر آنان مربوط به مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده‌اند.

همچنین تا تاریخ یاد شده  ۲۸۸ بیمار مبتلا به سندرم حاد تنفسی هم در خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیش از این از قطعی شدن ابتلای ۲۹ نفر به ویروس کووید ۱۹ عامل بیماری کرونا در خراسان رضوی خبر داده و گفته بود: تاکنون هشت نفر در این استان به خاطر ابتلای به این ویروس جان باخته‌اند.

به گفته دکتر علی اصغر انجیدنی، ۶ نفر از این تعداد در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دو نفر نیز در نیشابور بوده‌اند.

شهرستان ۱۸۰ هزارنفری قوچان در فاصله ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد قرار دارد.