گردشگری و توریسم

نخستین مورد مثبت کرونا در بوکان ثبت شد

صلاح‌الدین قادرزاده بوکانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از چهار نمونه ارسالی نتیجه یک مورد تاکنون مثبت اعلام شده و فرد مورد نظر هم‌اکنون در بخش ویژه ایزوله این بیمارستان تحت درمان قرار دارد.

وی با بیان اینکه حال عمومی این بیمار و دیگر بیماران مشکوک بستری در این بخش رضایت‌بخش است، افزود: این فرد ۳۴ ساله‌ طی روزهای گذشته به شهر تاکستان در استان قزوین سفر داشت.

وی با بیان اینکه اکنون حال عمومی این افراد مطلوب و تحت کنترل است، اضافه کرد: رعایت بهداشت فردی و توصیه‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید است و توصیه می‌شود چنانچه لازم نیست مردم از خانه‌های خود کمتر خارج شوند.

«قادرزاده»، از شهروندان خواست تا در صورتی‌که علائم خفیف سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر علایم مربوط به بیماری کرونا را دارند از ماسک استفاده کرده و در مکان‌های عمومی تحت هیچ عنوان حاضر نشوند.

وی با بیان اینکه چنانچه فردی دچار تب، تنگی نفس و سرفه‌های شدید شد، باید به مراکز درمانی مراجعه کند، اظهار کرد: تمام افرادی که با علایم شدید تنفسی در بیمارستان بستری می‌شوند بر اساس پروتکل، به ویروسی که در جامعه شایع شده نسبت داده می‌شوند، اما خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی کرونا در بوکان نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه یک بخش ویژه از بیمارستان بوکان برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌است، افزود: در این بخش، ۲۴ تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، هشت تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: تمام تلاش مسوولان اعم از کادر درمانی و پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی این است که اجازه شیوع ویروس در شهرستان داده نشود.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی‌ درمانی آذربایجان‌غربی تا روز گذشته چهار بیمار مبتلا به ویروس کرونا در استان پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند و در حال حاضر تنها یک بیمار مبتلا در بیمارستان بستری است.