گردشگری و توریسم

ادارات استان اصفهان تا پایان هفته از ساعت ۸تا ۱۲ فعالیت می‌کنند

عباس رضایی شامگاه دوشنبه در حاشیه ششمین جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، به ایرنا، گفت: این تصمیم با هدف تردد کمتر در جامعه و کمک به سلامت و بهداشت مردم گرفته شد.
وی همچنین با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز جامعه، افزود: از پس فردا ماسک‌های پارچه ای قابل شست وشوی مورد تایید معاونت غذا و داوری علوم پزشکی روانه بازار می‌شود.
استاندار اصفهان اضافه کرد: همچنین در راستای تامین ماسک های n۹۵ و n۹۹ مورد نیاز جامعه پزشکی استان به منظور مصارف بیمارستانی مقادیر قابل توجهی ماسک در استان تولید و از ۲ روز دیگر در اختیار جامعه درمانی استان قرار خواهد گرفت‌.
وی همچنین با اشاره به ضرورت پیش بینی لازم در صورت احتمال ابتلای زندانیان به بیماری کرونا، ادامه داد: در همین خصوص تصمیم خوبی در جلسه امشب اتخاذ شد.
رضایی با تاکید بر اینکه در حال حاضر زندان‌های استان هیچ مشکلی ندارند، گفت: یک واحد بیمارستانی با تجهیزات کامل در محوطه زندان مرکزی استان در نظر گرفته شد که با تجهیز آن هم از سرایت ویروس جلوگیری شود و با حفظ کرامت انسانی و احترام این افراد در صورت ابتلا مداوا شوند.
وی در خصوص سفرهای نوروزی، گفت: امسال هیچگونه جذب مسافر در قالب کمپ‌های نوروزی، اسکان در سالن های ورزشی، مدارس، منازل استیجاری، مسافرخانه ها، زائر سراها و مهمانسراهای ادارات امکان پذیر نخواهد بود و تنها هتل ها با رعایت دستورالعمل بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و با پذیرش مسوولیت می توانند پذیرای مسافران باشند.
رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا تصریح کرد: این تصمیم با هدف کاهش سفرها با توجه به وضعیت کنونی و وجود بیماری کرونا در جامعه در نظر گرفته شده است و در صورت تغییر شرایط تصمیات جدید اطلاع رسانی خواهد شد.
وی ادامه داد: همچنین بر اساس تصمیمات این جلسه غربالگری موقتی در مبادی ورودی شهر انجام خواهد شد.
استاندار اصفهان با اشاره به مشکلات برخی خانواده‌ها در تامین اقلام بهداشتی، اظهار کرد: جلب همکاری و همراهی خیران به منظور تامین اقلام بهداشتی در قالب ایجاد کمیته خیرین به عنوان هشتمین کمیته زیر مجموعه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین با توجه به وجود برخی ظرفیت‌های درمانی در بهداری‌ها و مراکز درمانی غیر دانشگاهی مانند وزارت نیرو و وزارت نفت، جلب مشارکت این بخش‌ها در دستور کار قرار گرفت.

رضایی خاطر نشان کرد: کمیته های هشت گانه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا به صورت مرتب در حال برگزاری جلسات تخصصی ور حوزه های فعالیتی خود هستند و تصمیمات این کمیته ها در ستاد استانی بررسی و تصویب نهایی شد.
وی با اشاره به برگزاری جلسات استاندار به فرمانداران در قالب ویدئو کنفرانس، تاکید کرد: این روش با هدف کاهش مسافرت ها مسوولان اجرایی صورت می گیرد و مردم نیز تلاش کنند حتی المقدور از سفرهای غیر ضروری درون شهری و بین شهری خودداری کنند.
استاندار اصفهان تاکید کرد: همچنین در راستای تقویت بنیه تجهیزاتی شهرستان کاشان، گفت: تلاش می‌کنیم با تصمیمات مناسب در خصوص دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل شاهد کاهش این بیماری در این دو شهرستان باشیم.
وی همچنین با اشاره به پیش بینی‌های کمیته سلامت ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، افزود:  تمهیداتی اتخاذ شده که برخی بیمارستان‌های شهر اصفهان از جمله بیمارستان غرضی ویژه افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و بیمارستان امین و حتی سایر بیمارستان‌ها برای مدیریت بیماری کرونا در صورت تکمیل ظرفیت دو بیمارستان فعلی در نظر گرفته شود.
استاندار اصفهان همچنین در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، گفت: این بیماری علی رغم مشکلات یک امتحان الهی برای سنجش و نمایش توان مدیریتی مسوولان استان است.
وی با تقدیر از زحمات کادر درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان گفت: پیام رهبر معظم انقلاب به این اقشار انگیزه کار بیشتر را برای این افراد فراهم کرد.
وی گفت: همه امکانات استان و کشور برای مقابله با این بیماری  بسیج شده است.

تاکنون ۶۸ بیمار مبتلا در استان اصفهان شناسایی شده است.