گردشگری و توریسم

یک فروند بالگرد به منظور امدادرسانی در سیلاب در فرودگاه شهرکرد مستقر شد

مرتضی زمان‌پور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم‌اینک ۴۲ گروه راهداری، ۲۹۷ دستگاه انواع ماشین‌آلات، ۴۶۰ نیروی انسانی،  ۲۰ پایگاه جمعیت هلال احمر و ۵۳ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در چهارمحال و بختیاری به حالت آماده‌باش کامل درآمده است.

وی افزود: مواد غذایی به میزان کافی برای اهالی مناطق دوردست و سخت‌گذر چهارمحالو بختیاری تامین و ذخیره‌سازی شده است.

زمان‌پور تصریح کرد: ۱۰ موتور آب‌کش قوی با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار خریداری و به شهرستان‌های ۱۰ گانه تحویل داده شد تا در صورت نیاز استفاده شود.

وی یادآور شد: به تمامی فرماندارن شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری تاکید شده علاوه بر ماشین‌آلات دولتی می‌توانند به‌عنوان فرمانده ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان‌ها در صورت نیاز از ماشین‌آلات بخش خصوصی بهره‌گیری کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری استان اظهار داشت: به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها اعلام آماده‌باش داده شده است.

وی گفت: به صاحبان و فعالان مزرعه‌های پرورش ماهی استان تذکرهای لازم داده و برای مردم استان پیامک‌های هشداری ارسال شده است.

زمان‌پور تاکید کرد: تعدادی تلفن ماهواره‌ای به شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و لردگان اختصاص یافته تا در صورت قطع ارتباط بتوانند از طریق ماهواره‌ای ارتباط لازم را برقرار کنند.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی وزش باد شدید با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و احتمال قطع برق، هم‌اکنون گروه‌های برق در مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری با هدف رفع قطعی‌های احتمالی برق مستقر شده‌اند.

وی تصریح کرد: همچنین باتری‌هایی برای مخابرات مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی شده تا در صورت قطعی برق، برقراری ارتباط از طریق تلفن قطع نشود.

به گزارش ایرنا، با توجه به ورود سامانه بارشی پرقدرت به چهارمحال و بختیاری شدت بارش در این استان از روز سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه هفته‌جاری پیش‌بینی می‌شود.

با توجه به بارش شدید و ذوب برف، بیشترین روان‌آب و سیلاب در چهارمحال و بختیاری برای روز چهارشنبه برآورد می‌شود که باید در این مدت از توقف اطراف رودخانه‌ها، مسیل‌ها و ارتفاعات خودداری شود.

کشاورزان، دامداران و مزارع پرورش ماهی نسبت به رعایت نکات ایمنی در این خصوص  اقدام کنند.

تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از بارندگی‌های اعلام شده، در آماده باش کامل است.

چهارمحال و بختیاری پیش از خشک‌سالی دارای افزون ‌بر ۲۰ رودخانه فصلی بود که بر اثر خشک‌سالی این رودخانه‌ها نیز خشک شد.