گردشگری و توریسم

دعوت نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در این پیام که در آستانه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صادر شد، آورده‌است: انتخابات و تعیین سرنوشت توسط مردم در تمامی سطوح حاکمیتی کشور، مهمترین رکن مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که با تدبیر حکیمانه امام خمینی (ره) و مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری در طول ۴۱ سال به‌عنوان نماد عزت و اقتدار ایران اسلامی مایه یأس دشمنان و بدخواهان شده‌است.

در ادامه این بیانیه آمده‌است: حال که در آستانه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌عنوان مهم‌ترین مرکز تصمیم‌گیری‌های کلان کشور قرار داریم، حضور پرشور، گسترده و انتخاب آگاهانه می‌تواند مسیر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را با تشکیل مجلس قوی هموارتر کند و کشور را در سراشیبی مسیر پیشرفت و قدرتمندی قرار دهد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی تاکید کرد: از مردم ولایت‌مدار و انقلابی استان که در طول این سال‌ها نشان داده‌اند به آرمان‌های امام راحل و  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند، می‌خواهم تا در لبیک‌گویی مجدد خود به مقام معظم رهبری، فارغ از تمامی مسائل قومیتی، جناحی و حزبی به‌صورت همه‌جانبه و آگاهانه و با انتخاب افراد صالح، مؤمن، شجاع و متعهد در پای صندوق‌های رای حاضر شوند تا با لطف الهی شاهد امنیت، اقتدار و ثبات روزافزون ایران پرافتخار باشیم.

به گزارش ایرنا یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی امروز، دوم اسفند همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود و ۱۲ نفر از این استان راهی مجلس یازدهم می‌شوند که از این تعداد، سه نفر سهم ارومیه و یک نفر سهم هرکدام از حوزه های انتخابیه ۹ گانه دیگر شامل «سلماس»، «خوی و چایپاره»، «ماکو، شوط، پلدشت و چالدران»، «مهاباد»، «بوکان»، «میاندوآب»، «نقده و اشنویه»، «شاهین‌دژ و تکاب» و «پیرانشهر و سردشت» است.

۴۲ هزار نفر در امر برگزاری یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان آذربایجان‌غربی مشارکت می کنند و ۲ هزار و ۱۱۷ صندوق رای به صورت ثابت و سیار برای اخذ آرای مردم استان پیش‌بینی شده‌است.

۲ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۶۵۶ نفر در استان واجد شرایط رای دادن هستند که از این میزان ۴۹.۷۵ درصد مرد و ۵۰.۲۵ درصد زن می‌باشند.