گردشگری و توریسم

وعده نتانیاهو برای ساخت هزاران واحد مسکونی در آستانه انتخابات کنست

به گزارش شبکه تلویزیونی “فلسطین الیوم” نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه پس از گسترش شهرک “جبل ابوغنیم” در جنوب قدس، با ساخت یک کوی صهیونیستی جدید در این شهرک نشین موافقت کرد.

براساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، قرار است که ۲ هزار و ۲۰۰ واحد شهرک‌سازی جدید در شهرک جبل ابوغنیم در کنار ساخت ۴ هزار واحد شهرک‌سازی در شهرک “جفعات همتوس” در جنوب قدس اشغالی ساخته شود.

نتانیاهو در توضیح این اقدامات که بسیاری از تحلیلگران از آن به عنوان کسب رأی حداکثری صهیونیست‌های تندرو در انتخابات کنست یاد می‌کنند، گفت: به عنوان نخست وزیر اسرائیل، امروز یک طرح بزرگ دارم، ما ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی دیگر را به جبل ابوغنیم اضافه می کنیم، جایی که این شهرک را سال ۱۹۹۷ میلادی زمانی که به عنوان نخستین بار به عنوان نخست وزیر انتخاب شدم، ساختم.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ هزار نفر امروز در اینجا وجود دارند و ما ۱۰ هزار نفر دیگر نیز به این تعداد خواهیم افزود تا شمار ساکنان “هار حوما” (جبل ابوغنیم) به۵۰ هزار نفر خواهد رسید.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: امروز با ساخت ۴ هزار واحد مسکونی در شهرک “جفعات همتوس” موافقت کردم که یکهزار واحد برای ساکنان عرب و ۳ هزار واحد دیگر برای یهودیان خواهد بود.

وعده انتخاباتی نتانیاهو درحالی مطرح می‌شود که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی روزنامه عبری زبان “اسرائیل هیوم” (اسرائیل امروز) نشان می‌دهد که اکثر ساکنان سرزمین‌های اشغالی (اسرائیلی‌ها) عقیده دارند که انتخابات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی به دور چهارم کشیده خواهد شد.

با انحلال کنست، سومین انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی در طول یک سال، ۲ مارس ۲۰۲۰ (دوازدهم اسفند ۱۳۹۸) برگزار می‌شود.

اوضاع سیاسی بیش از یک سال است که در سرزمین‌های اشغالی آشفته است و پس از ۲ دور انتخابات پارلمانی در اسرائیل دولت نتانیاهو همچنان به عنوان دولت موقت تا برگزاری انتخابات کنست در ماه مارس عهده دار پیش‌برد امور این رژیم است.

بنابه عقیده کارشناسان، اختلافات ریشه‌ای و اساسی میان حزب لیکود و حزب ائتلافی آبی- کشیده شدن انتخابات به دور چهارم و قرار گرفتن رژیم صهیونیستی در مدار شکست برای تشکیل کابینه ائتلافی را تقویت می‌کند.