گردشگری و توریسم

ورزشکاران فراموش شده در بازار وعده ها

تنها یک روز تا انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است این روزها همه اقشار جامعه از معلم، کارمند، کارگر، استاد دانشگاه تا جامعه ورزشی و ورزشکار در تکاپو برای انتخاب نماینده اصلح خود هستند.

هر کدام از این اقشار مشکلات خاص خود را دارند و از نمایندگان منتخب انتظار دارند مشکلات آنها بصورت ویژه حل شود.

جامعه ورزشی استان ایلام که به گفته خودشان مظلوم مانده اند بیشترین گلایه ها را از نمایندگان دارند و امیدوارند نماینده ای انتخاب شود که آنها را از این شرایط نامناسب نجات دهد.
آنها معتقدند در میان وعده ها و برنامه های نامزدهای انتخابات هیج اثری از ورزشکاران نیست و مشکلات این قشر دیده نمی شود و آنهایی نیز که به مجلس راه می یابند ورزشکاران را فراموش می کنند.

با وجود تمام مشکلات و شرایط خاص حاکم بر کشور اما جامعه ورزشی تمام آحاد جامعه را به شرکت در انتخابات دعوت می کند تا بتوانند در تعیین سرنوشت خود تاثیرگذار باشند و بلوغ فکری خود را به نمایش بگذارند.

عدم شرکت در انتخابات سبب دخالت بیگانگان در امور کشور می شود

رییس هیات تیراندازی استان ایلام و مربی تیم ملی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: شرکت در انتخابات وظیفه شرعی است و در این شرایط نباید فرصت را برای ضربه زدن دشمنان به نظام و ملت ایران ایجاد کرد.

کبری غیاثی افزود: هر فردی در جامعه موظف است سرنوشت خود را تعیین کند و با انتخاب فرد مورد نظر اظهار وجود کند چرا که کناره گیری از شرکت در مسائل کشور نه تنها مشکلی را حل نمی کند بلکه سبب تصمیم گیری و دخالت دیگران در مدیریت می شود.

وی یادآور شد: نمایندگانی که با حضور مردم و با رای اعتماد آنها وارد مجلس می شوند باید به شعارها و وعده های خود عمل کنند و حمایت مردم را نادیده نگیرند.

غیاثی یادآور شد: استان ایلام در بحث ورزشی بسیار مظلوم و محروم است و تاکنون هیچ نماینده ای در هیچ دوره ای از این قشر حمایت نکرده است.

رییس هیات تیراندازی ایلام گفت: با وجودی که تیراندازی یک رشته ملی مذهبی است اما هیچ توجهی به آن صورت نمی گیرد و با مشکلاتی عدیده ای از جمله نداشتن اسپانسر مالی و بیکاری ورزشکاران مواجه است.

غیاثی افزود: ایلام دارای سه ورزشکار المپیکی از جمله آرمینا صادقیان، جواد فروغی و پوریا نوروزیان است اما هر کدام از این ورزشکاران مشکلات خاص خود را دارند و با وجود کسب عناوین جهانی و المپیکی توجهی به آنها نمی شود.

وی تاکید کرد: از نمایندگان منتخب که با رای همین ورزشکاران انتخاب می شوند انتظار داریم تحولی در حوزه ورزش استان ایجاد کنند.

نمایندگان انتخابی به شعارهای خود عمل کنند

بازیکن تیم فوتبال پالایش گاز بانوان ایلام و بازیکن تیم ملی فوتبال نیز در خصوص نمایندگان منتخب گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه افراد جامعه است و ورزشکاران نیز بعنوان الگو باید نقش خود را در انتخاب اصلح ایفا کنند.

زهرا حاتم نژاد افزود: اما نمایندگانی هستند که به محض ورود به بهارستان وعده های خود را فراموش کرده و به مسیری دیگری سوق پیدا می کنند.

وی یادآور شد: تنها خواسته ورزشکاران توجه به حوزه ورزش است بخصوص در بخش زنان که همیشه مظلوم است و آنطور که به باید امکانات مناسب برای آنها فراهم نمی شود.

خانم گل لیگ برتر بانوان تصریح کرد: هم اکنون تعداد زیادی از ورزشکاران بیکار هستند یا امنیت شغلی ندارند و یکی از دغدغه های اصلی آنها بیمه ورزشکاری است.

وی تاکید کرد: نمایندگان ادوار گذشته با وعده های خود قرار بود این مشکلات را برای جوانان حل کنند اما تاکنون خبری از حمایت و یاری آنها نیست.

حاتم نژاد اظهار داشت: بعنوان یکی از ورزشکارانی که ۱۱ سال فعالیت ورزشی داشته و در تیم ملی فعالیت دارم از نمایندگان تقاضا دارم پای درد دل این قشر بنشینند.

وی افزود: اکثر ورزشکاران بدلیل فعالیت تمام وقت در حوزه ورزش هیچ شغلی نداشته و برای آینده شغلی آنها هیچ تضمینی وجود ندارد.

حاتم نژاد تاکید کرد: حضور در انتخابات بر هر ایرانی واجب است و اگر این مشارکت با انتخاب اصلح همراه باشد قطعا زمینه توسعه و پیشرفت کشور را فراهم می کند.

زهرا حاتم نژاد بازیکن تیم فوتبال پالایش گاز بانوان ایلام و بازیکن تیم ملی است و فصل گذشته عنوان خانم گل لیگ برتر را کسب کرد.

حمایت از هیات های ورزشی می تواند در توسعه ورزش استان تاثیرگذار باشد

رییس هیات کبدی ایلام نیز گفت: با توجه به کم برخوردار بودن استان از امکانات و زیر ساخت های ورزشی حمایت از هیات ها می تواند نقش مهمی در توسعه ورزش داشته باشد.

غلامرضا رئوفی اظهار داشت: با توجه به شرایط حساس کشور و چشم طمع دشمنان همه مردم بخصوص جامعه ورزشی بعنوان الگو باید در تعیین سرنوشت خود حضور یابند.

وی افزود: جامعه ورزشی با حضور خود در این انتخابات حساس نقش فعال خود را اعلام می کند اما نمایندگان منتخب نیز باید به وعده های خود عمل کنند و حمایت مردم را فراموش نکنند.

رئوفی یادآور شد: با توجه به نبود کارخانه ها و صنایع بزرگ در ایلام اولین مشکل هیات های ورزشی و ورزشکاران نبود اسپانسر مالی است که سبب عدم توسعه ورزش و بی انگیزگی در ورزشکاران می شود.

وی اظهار داشت: هیات های ورزشی در ایلام با وجود توانایی برگزاری میزبانی مسابقات اما بدلیل نبود امکانات و زیر ساخت های مناسب همیشه با مشکل مواجه هستند.

رییس هیات کبدی ایلام گفت: کمبود خوابگاه، میزبانی مسابقات و اردوهای ورزشی همچنین نبود خیرین ورزشی از جمله مشکلات حوزه ورزش در استان است که امیدواریم نمایندگان منتخب با توجه به ظرفیت و توانایی هایی ورزشی ایلام به این حوزه توجه بیشتری کنند.

رئوفی تصریح کرد: از نمایندگان منتخب تقاضا داریم در عزل و نصب روسای هیات ها دخالت نکنند چرا که در تخصص آنها نیست و از شرایط ورزشکاران و مشکلات هیات ها اطلاع چندانی ندارند و مدیران را به انتخاب فرد خاصی مجبور نکنند.

 در انتخابات شرکت می کنیم هر چند نمایندگان به وعده هایشان عمل نمی کنند

دروازه بان تیم ملی هاکی در خصوص شرکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت در انتخابات وظیفه همه ایرانیان است اما نمایندگان دوره های گذشته مردم را با وعده هایی که به آنها عمل نکردند دلسرد کردند.

ساسان حاتم نژاد افزود: امیدواریم این دوره با شور و انگیزه بیشتر برگزار شود و مردم نیز با انتخاب فرد اصلح و بدون تعصبات قومی و قبیله ای نامزد مورد نظر را انتخاب کنند.

وی یادآور شد: نمایندگان منتخب باید برای جوانان انگیزه ایجاد کنند و در حوزه ورزش بیشتر نیز که می تواند نشاط در جامعه ایجاد کند تلاش بیشتری کنند.

حاتم نژاد تاکید کرد: نمایندگان تاکنون از ورزشکاران ملی حمایت نکرده اند و حتی پای درد دل آنها ننشسته اند اما قبل از انتخابات با وعده ها و شعارهای خود سعی در دلگرم کردن آنها دارند.

دروازه بان تیم ملی هاکی گفت: یکی از مشکلات عمده ورزشکاران نبود تضمین شغلی است و ورزشکارانی هم که سرکار هستند امنیت شغلی ندارند.

وی اظهار داشت: امیدواریم نمایندگانی که به مجلس راه پیدا می کنند شناخت بیشتری از ورزشکاران حاصل کنند و هر از گاهی پای درد دل آنها بنشینند و در حق ورزشکارانی که تمام زندگی خود را صرف ورزش می کنند کوتاهی نکنند.

ساسان حاتمی نژاد سابقه حضور ۱۲ ساله در تیم ملی هاکی جمهوری اسلامی ایران دارد.

حضور در سه دوره جام جهانی، کسب مقام سوم و چهارم جهان در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ ، انتخاب به عنوان بهترین دروازه بان جهان در سال ۲۰۱۸ ، بهترین دروازه بان آسیا در سال ۲۰۱۲ و بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۴ از جمله افتخارات این ورزشکار ایلامی است.