گردشگری و توریسم

حفاظت از کیان نظام، بالاتر از افکار و سلیقه‌ها است

فتح‌الله حقیقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: انتخابات مجلس شورای اسلامی، رویداد مهمی است که در دوم اسفند سال جاری پیش رو داریم و تاثیر بسیاری هم در داخل و هم در خارج از کشور در جایگاه بین‌المللی ایران دارد.

وی تصریح کرد: بنابراین انتخابات باید با حضور باشکوه و مشارکت حداکثری مردم برگزار شود و هیچ کس در انتخابات نباید تماشاچی باشد.

حقیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سایه وحدت و اتحاد به پیروزی رسیده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) از تمام استعدادشان برای حفظ و استمرار وحدت و انسجام استفاده کردند و در ادامه مسیر انقلاب نیز وحدت و اتحاد به اندازه‌ای مهم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک سال را به این عنوان، نامگذاری کردند و سند این وحدت تا کنون همواره در کشور ملاحظه شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه قدرت اتحاد و وحدت با حضور مردم در صحنه است و می‌تواند تمام توطئه‌ها را خنثی کند، گفت: همانطور که رمز پیروزی انقلاب، وحدت بوده ادامه حرکت انقلاب نیز با وحدت و اتحاد است و قدرت حضور مردم در انتخابات، نشان‌دهنده وحدت ملی است.

وی، تفاوت افکار و سلایق در بین اقشار مختلف مردم را امری طبیعی خواند و اظهار داشت: با وجود برخی اختلاف سلیقه‌ها در مسائل ملی، یَد واحده هستیم.

حقیقی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی قرار داریم که آمریکا و اجانب، مدعی این هستند که وحدت در بین مردم ایران وجود ندارد و بر این مبنا تمام عزم و تلاش خود را به کار می‌گیرند تا در افکار ما رسوخ کنند و نگذارند تا منافع حقیقی خود را درست تشخیص دهیم در حالی که مردمی آزاده است که منافع خود را تشخیص داده و عملیاتی کند.

استاندار زنجان افزود: از همه مردم به‌خصوص نخبگان، انتظار می‌رود در انتخابات شرکت کنند و نخبگان باید هم خودشان در این حماسه ملی حضور پیدا کرده و هم دیگران را دعوت به مشارکت حداکثری در انتخابات کنند.

از ۱۱۳ داوطلب استان زنجان که صلاحیت آن‌ها توسط شورای نگهبان تایید شده بود با انصراف ۱۲ نفر تا این لحظه، ۱۰۱ نفر برای ورود به مجلس شورای اسلامی و تصاحب پنج صندلی برای وکالت مردم با یکدیگر رقابت می‌کنند.