گردشگری و توریسم

سپاهان و السد بعد از ۶ سال به هم رسیدند؛ یادی از حسرت بزرگ طلایی‌پوشان

تیم فوتبال سپاهان اصفهان امشب در چارچوب هفته دوم مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باید در دوحه به مصاف میزبان خود السد قطر برود. شاگردان امیر قلعه‌نویی پیش از این با سه امتیاز در صدر جدول گروه چهار قرار داشتند و السد نیز با یک امتیاز در رده بعدی جای داشت.

این پنجمین تقابل ۲ تیم در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا مقابل یکدیگر است. پیش از این سه برد برای نماینده ایران و یک پیروزی برای تیم قطری به ثبت رسیده و هیچوقت شاهد تساوی این ۲ تیم نبوده‌ایم. ضمنا از آخرین تقابل السد و سپاهان حدود ۶ سال می‌گذرد.

ابتدا در سال ۲۰۱۱ بود که این ۲ تیم در مرحله یک چهارم‌نهایی به مصاف یکدیگر رفتند. در بازی رفت سپاهان با یک گل برنده شد ولی استفاده غیرمجاز از رحمان احمدی باعث شد تا نتیجه سه بر صفر به سود السد شود. در دیدار برگشت نیز مجددا شاگردان لوکا بوناچیچ در تیم سپاهان توانستند به برتری ۲ بر یک برسند ولی در عین ناباوری از صعود به نیمه‌نهایی بازماندند. در پایان نیز السد با سرمربیگری خورخه فوساتی به مقام قهرمانی رسید.

سه سال بعد بازهم سپاهان و السد به پست هم خوردند. این بار در مرحله گروهی مسابقات ۲۰۱۴. نماینده قطر در خانه خود ابتدا با حساب سه بر یک از سد سپاهان گذشت اما در جدال برگشت این طلایی‌پوشان اصفهانی بودند که با نتیجه پرگل چهار بر صفر از سد تیم سفیدپوش گذشتند. مهدی شریفی (۲بار)، جواهیر سوکای و بازیکن تیم السد، گلزنان سپاهان بودند.

اما حالا السد قدرت بیشتری دارد. آنها به دنبال رسیدن به اولین برد این فصل خود با ژاوی هرناندز هستند. ژاوی نیز برای اولین بار در قامت سرمربی در برابر نمایندگان ایران قرار می‌گیرد.