گردشگری و توریسم

عوامل اجرایی و نظارت نقش مهمی در سلامت انتخابات دارند

علی رستمی روز سه‌شنبه طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با تلاش‌های صورت گرفته، زمینه برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم در این حوزه انتخابیه فراهم است و نیروهای اجرایی و نظارت نیز آموزش‌های لازم را در این ارتباط فرا گرفته‌اند.

وی ادامه داد: امت اسلامی در این دوره از انتخابات با بینش باز سیاسی، نماینده‌ای را روانه خانه ملت می‌کنند که دلسوز آنان و در خط ولایت باشد و از هیچ تلاش و کوششی برای توسعه و پیشرفت روزافزون ایران اسلامی دریغ نکند.

وی، لازمه خنثی کردن دسایس سازمان یافته دشمنان را حضور حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم همواره پشتیبان قوی برای نظام اسلامی بوده‌اند و هر چقدر که انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم برگزار شود، به همان میزان انقلاب در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه خواهد شد.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه، صیانت از آرای مردم در این دوره از انتخابات را از رویکردهای اصلی دولتمردان ذکر کرد و افزود: تمام عوامل اجرایی باید به قانون و مقررات تسلط کامل داشته باشند و آرامش شعب اخذ رای را با تدبیر و رعایت کامل بی طرفی مدیریت کنند.

رستمی ادامه داد: برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۸۲ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه در نظر گرفته شده است که از این تعداد، ۱۰۸ شعبه در شهر تربت‌حیدریه و بخش مرکزی، ۳۸ شعبه در بخش جلگه رخ، ۱۷ شعبه در بخش کدکن، ۱۱ شعبه در بخش بایگ، ۲۴ شعبه در شهر فیض‌آباد و بخش مرکزی، ۲۳ شعبه در بخش شادمهر، ۳۶ شعبه در شهر دولت‌آباد و بخش مرکزی و ۲۵ شعبه نیز در بخش سلیمان زاوه، آرای مردم را جمع‌آوری می‌کنند.

رییس هیات بازرسی انتخابات در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه نیز گفت: مردم می‌توانند برای ارایه گزارش هرگونه تخلف احتمالی و شکایات با شماره تلفن های ۵۲۲۸۷۰۲۱ و ۵۲۲۳۷۰۰۰ تماس بگیرند.

محمدرضا یوسفی افزود: در برگزاری انتخابات مهمترین مسئله، رعایت اصل بی‌طرفی است و بازرسان نیز باید مانند سایر اعضای شعب اخذ رای این موضوع را مد نظر قرار دهند.

وی ادامه داد: همه موظفیم در کنار هم و با حفظ انسجام، همدلی و همزبانی، بسترهای لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه، آرام و به دور از حاشیه را فراهم کنیم.

بر اساس آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، جمعیت سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه ۳۴۳ هزار و ۷۴۰ نفر است که از این تعداد ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر معادل ۶۳ درصد جمعیت حوزه انتخابیه حایز شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۱۴ هزار و ۷۸۰ نفر رای اولی محسوب می‌شوند. 

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، ۲۲ نامزد برای کسب کرسی نمایندگی مجلس با یکدیگر رقابت می‌کنند. حوزه انتخابه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد و ۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان مردم خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند. 

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.