گردشگری و توریسم

شهروندان کاشانی: مشارکت حداکثری موجب عقب‌نشینی دشمن در امورات کشور می‌شود

قشرهای مختلف مردم کاشان مشارکت در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نشان از توسعه‌یافتگی، اعتماد و وفاداری مردم نسبت به نظام و تقویت اقتدار آن در عرصه بین‌المللی عنوان کردند.

این شهروندان با اشاره به اینکه هدف دشمن با توطئه و نیرنگ، دلسرد کردن مردم از انتخابات و حضور کم‌رنگ آنها در پای صندوق‌های رای است، حضور حداکثری را موجب عقب‌نشینی دشمن ارزیابی کردند.

یکی از این شهروندان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: اگرچه مردم با مشکلات و از جمله گرانی دست و پنجه نرم می‌کنند اما این مشکلات خللی در عزم و اراده آنها در وفاداری به انقلاب و نظام ایجاد نمی‌کند.

حسین فلاح که خود را فرهنگی معرفی کرد، افزود: فشار خارجی و بسیج جهانی بر ضد نظام جمهوری اسلامی در کنار تحریم‌ها، نقشه شوم دشمن برای رویایی با ایران اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران تا کنون با اتحاد و همبستگی بر تمام مشکلات کشور پیروز شده‌ است، تاکید کرد: مردم با حضور حماسی خود در روز دوم اسفند جواب دندان‌شکنی به دشمنان به ویژه آمریکای جنایتکار خواهند داد.

شهروند دیگری نیز گفت: فراهم‌شدن عرصه رقابت نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی زمینه‌ساز تحقق مشارکت حداکثری مردم در این رویداد سرنوشت‌ساز است.

رضا کاشانی‌نژاد انتخابات را یکی از عرصه‌های همبستگی مردم و نظام برشمرد و اضافه کرد: از این رو حضور مردم در انتخابات برای تصمیم‌گیری‌های آتی دشمنان در برابر جمهوری اسلامی ایران بسیار تعیین کننده خواهد بود.

وی تاکید کرد: هرچه حضور مردم در انتخابات پرشورتر، گسترده‌تر و گرم‌تر باشد، نشان می‌دهد که توطئه‌های دشمن در بی‌اعتماد کردن مردم نسبت به مسوولان نظام کارساز نبوده است.

مشارکت در انتخابات، دفاع از حیثیت و شرف ایران اسلامی

امام‌جمعه موقت کاشان در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: مردم با مشارکت در انتخابات دوم اسفند و رای دادن به افراد اصلح برای مجلسی قدرتمند در برابر حیله‌های آمریکای جنایتکار و رژیم صهیونیستی از حیثیت، عزت و شرف ملت، اسلام و قرآن دفاع خواهند کرد.

حجت‌الاسلام علی احتشام افزود: مردم ولایتمدار ایران اعم از اصناف، گروه‌ها و قشرهای مختلف مردم همانند دوره‌های گذشته متحدانه با حضور حداکثری در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت خواهند کرد تا قدرت بیشتری را برای آینده انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران رقم بزنند.

وی اظهارداشت: دشمن می‌کوشد تا مردم را نسبت به شرکت در انتخابات ناامید و دلسرد کند اما مردم باید با بصیرت، آگاهی و حضور حداکثری خود در انتخابات، توطئه‌های دشمن را بی‌اثر و زمینه‌سازان تحقق گام دوم انقلاب را انتخاب کنند.

امام‌جمعه موقت کاشان تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم انقلابی ایران در این دوره از  انتخابات، مشت محکمی بر دهان یاوه‎گویان به ویژه استکبار جهانی برای طراحی دسیسه‌ها بر ضد ملت ایران است.

وی یادآور شد: انقلاب از رهبری با اقتدار و خالصانه امام خمینی (ره)، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و وحدت آحاد جامعه اسلامی منبعث شد و آنچه که ملت بزرگ و شریف ایران را در چهل سال نخست انقلاب به عنوان ملتی قدرتمند و عزیز در برابر ملت‌های جهان مطرح کرد، پیروی متحدانه از امام (ره) با شعار “ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند” بود.

احتشام اضافه کرد: آنچه که می‌تواند سال آینده، سال‌های آتی و همچنین گام دوم انقلاب را در چهل سال دوم بهتر، والاتر و برتر رقم بزند، حمایت از رهبری بزرگوار انقلاب اسلامی با شعار امام راحل است که فرمود، پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت آسیبی نرسد.

وی وحدت کلمه حول اسلام، راه امام راحل، آرمان شهدا، زحمات ایثارگران و استفاده از ظرفیت‌های جوانان مومن، متحد و انقلابی و حرکت در مسیر عزت، افتخار و اقتدار ایران را تنها راه پیروزی نظام جمهوری اسلامی بر دشمنان عنوان کرد.

امام‌جمعه موقت کاشان  همچنین با قدردانی از حضور باشکوه مردم ولایتمدار ایران در راهیپمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن گفت: این راهپیمایی بزرگ که چشم دشمن به آن دوخته شده ببود و با اربعین شاگرد مکتب امام راحل ، سرباز ولایت سردار سپبهد حاج قاسم سلیمانی هم‌زمان بود، به همه ما نشان داد که نرمی و ملایمت در برابر دشمنان نه تنها چیزی حاصل ملت ایران نخواهد کرد بلکه هزینه سنگینی مانند خون این شهید بزرگ بر روی دست ملت خواهد گذاشت.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب مبنی بر قوی شدن ملت ایران تاکید کرد: امروز لازم است ملت ایران در برابر همه تهدیدهای دشمن چه در انتقام سخت و چه در انتقام‌های دیگر قوی باشد و حضور باشکوه در انتخابات موجب حفظ اقتدار و عزت مردم شریف ما در جهان می‌شود.

اصلاح امور جامعه با انتخاب اصلح

حجت‌الاسلام محمدرضا اسلامی‌تبار نیز با توصیه به افراد واجد شرایط برای رای دادن به شخصیت‌های اصلح گفت: انتخاب فرد اصلح بین نامزدهای انتخاباتی به اصلاح امور جامعه منجر خواهد شد.

وی انقلابی بودن، مومن بودن، خدمتگزار و دلسوز مردم بودن، جهادگری، کارآمدی و برخورداری از قدرت تدبیر و مدیریت را ملاک‌های بهترین گزینه برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.

امام‌جمعه موقت کاشان با تاکید بر لزوم مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو تصریح کرد: مشارکت کم مردم در انتخابات موجب فشار بیشتر دشمن بر ضد ملت ایران و در نتیجه کاهش ضریب امنیتی کشور می‌شود.

وی افزود: حضور مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس موجب تقویت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی خواهد شد.

اسلامی‌تبار از مردم شریف این خطه که همواره برای دفاع از ایران اسلامی جانفشانی کردند به عنوان بخشی از سرمایه‌های اصلی نظام یاد کرد و اظهارداشت: ملت شریف ایران همیشه در صحنه‌های مختلف در برابر فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان ایستادگی و مقاومت کردند و این‌بار نیز با حضور در انتخاباتی پرشور این مسیر را تقویت خواهند کرد.

وی با قدردانی از رشادت‌ها و خدمات ارزشمند سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی اضافه کرد: خون پاک این سردار سرافراز اسلام موجب مشارکت حداکثری مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌شود.

امام‌جمعه موقت کاشان تاکید کرد: مردم باید در انتخاب نامزد اصلح دقت کنند و با آگاهی و بصیرت به نامزدی رای بدهند که حرف و عمل‌شان یکی باشد و قدرت اجرای تعهدهای خود را داشته باشند.

لزوم زمینه‌سازی برای شناخت نامزدهای انتخاباتی

یک استاد دانشگاه کاشان نیز در این زمینه گفت: مسوولان باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا نامزدهای انتخاباتی بتوانند به معرفی برنامه‌های خود بپردازند تا مردم با شناخت نسبت به آنها، نامزد اصلح را برای ورود به مجلس انتخاب کنند.

مصطفی عباسی‌مقدم حضور مردم در انتخابات را بسیار ضروری برشمرد و بیان کرد: شرط دوام و بقای نظام جمهوری اسلامی، مردم‌سالاری دینی است و مسوولان برگزاری انتخابات باید کوشش کنند تا حق همه نامزدهای نمایندگی مجلس و رای‌دهندگان محفوظ باشد.

وی زمینه‌سازی حضور مردم را موجب رقم خوردن انتخاباتی باشکوه، فعال و بانشاط دانست و افزود: روحانیان، سخنرانان، گروهای سیاسی و افرادی که در بین مردم دارای نفوذ کلام هستند باید رای‌دهندگان را نسبت به انتخاب بهترین، قانون‌مندترین، قوی‌ترین و شجاع‌ترین نامزد راهنمایی و هدایت کنند.

وی تصریح کرد: مردم شریف ایران باید به نامزدهایی رای دهند که با پشتوانه علمی خود بتوانند قوانین محکمی را به تصویب برسانند.

یک استاد دانشگاه هم انتخابات را محل اعمال حق افراد برای تعیین سرنوشت خودشان دانست و گفت: نامزدها باید به طور اثباتی، توانایی خود را در فضایی آرام و مثبت بیان کنند.

حسین خراسانی‌زاده با نادرست دانستن روش‌های تخریبی در زمان قانونی تبلیغات انتخابات تاکید کرد: نامزدها از یک سو باید مردم را برای شرکت در انتخابات مجاب و از سوی دیگر هم با بیان عملکرد، آنها را برای رای دادن به خود راضی کنند.

وی ادامه داد: سیاه‌نمایی و وارونه نشان دادن رقیب‌های انتخاباتی از سوی برخی نامزدها، می‌تواند حضور و شور و نشاط مردم در انتخابات را کم‌رنگ ‌کند.  

این عضو هیات علمی دانشگاه کاشان یادآور شد: انتخابات به عنوان یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است و دشمن همواره مشارکت مردم در انتخابات را مورد ارزیابی قرار داده است و از این رو مردم  باید با شرکت در انتخابات، از این سرمایه بزرگ نظام پاسداری کنند.

تمهیدات دولت برای برگزاری انتخاباتی سالم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان تعداد شعبه‌های این حوزه انتخابیه را ۳۰۳ مورد عنوان کرد و افزود: حوزه شهرستان کاشان ۲۳۳ شعبه و حوزه انتخابیه شهرستان آران‌وبیدگل ۷۰ شعبه رای‌گیری خواهد داشت و برای هر شعبه به طور میانگین پنج نفر به عنوان عوامل اجرایی حضور خواهند یافت و البته همه این دست‌اندرکاران با برگزاری یک دوره آموزش نظری و عملی همه مرحله‌های انتخابات را فراگرفتند.

عباسعلی قپانی‌پور با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه اعضای شعبه‌های رای‌گیری با حضور بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ نفر، نخستین دوره آموزشی را ویژه نمایندگان فرماندار برشمرد و تشریح کرد: این دوره با حضور بیش از ۲۰۰ نفر برگزار شد و البته در یک دوره تخصصی نیز حضور پیدا می‌کنند تا بتوانند بدون هیچ مشکلی فرآیند رای‌گیری را انجام دهند.

وی به آموزش یک‌هزار و ۲۰۰ نفر به عنوان عضو شعبه‌های رای‌گیری هم اشاره کرد و گفت: اعضای شعبه‌ها در چهار گروه مختلف در مورد شرایط انجام وظیفه‌های مربوطه آموزش دیدند که اعضای هیات اجرایی مسوولیت هماهنگی و چینش افراد در این شعبه‌ها را برعهده دارند.

معاون فرماندار کاشان اضافه کرد: از آنجایی که برگزاری انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت نیمه الکترونیکی خواهد بود، بحث فناوری اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار شده است و در این راستا کاربران رایانه پس از تایید صلاحیت و دریافت آموزش‌های نظری و عملی در شعبه‌های رای‌گیری حضور خواهند یافت.

وی بیان کرد: تعداد ۳۰ نفر به عنوان سرکاربر و ۲۸۰ نفر به عنوان کاربر رایانه در شعبه‌های رای‌گیری، مرحله احراز هویت و استعلام کد ملی رای‌دهندگان را مورد بررسی قرار خواهند داد.

قپانی‌پور در ادامه تاکید کرد: هرگونه طرفداری و جانبداری از نامزدی خاص برای همه اعضای شعبه‌های رای‌گیری ممنوع است و افراد به هیچ عنوان نباید در ستادهای انتخاباتی حضور یا فعالیت داشته باشند.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات کاشان نیز در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها با پرهیز از تهمت، افترا، توهین و اعلام برنامه خود از تخریب نامزدهای دیگر پرهیز کنند که هم از نظر شرعی گناه و هم تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

مسعود خاندایی یادآور شد: بر اساس ماده ۲۵ انتخابات، وزارت کشور مامور اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و مسوول حسن جریان انتخابات است که به این منظور می‌تواند ‌مامورانی را برای بازرسی و کنترل جریان انتخابات به حوزه‌های انتخابیه و شعبه‌های نام‌نویسی و رای‌گیری اعزام کند.

وی افزود: بر اساس ‌تبصره همین قانون، هیچ سازمان یا دستگاهی جز وزارت کشور و شورای نگهبان تحت عنوان اجرای قانون انتخابات یا نظارت، مجاز نیستند در امر انتخابات‌ دخالت یا ماموران و بازرسانی اعزام کنند.

رییس هیات بازرسی ستاد انتخابات کاشان با اشاره به شمار شعبه‌های اصلی رای‌گیری در این شهرستان بیان کرد: هیات بازرسی انتخابات بر ۱۳ صندوق رای‌گیری در قمصر نیز نظارت خواهد داشت که البته افراد واجد شرایط رای در این بخش، رای خود را برای برگزیدن نامزدی مشترک با حوزه انتخابیه شهرستان نطنز به صندوق می‌ریزند.

وی ادامه داد: ۲۴۶ نفر بازرس انتخاب شدند که بر حسن اجرا و کنترل جریان انتخابات در شهرستان کاشان نظارت خواهند داشت و البته عملکرد آنها به صورت دقیق  ارزیابی شده است و برخی در دوره‌های پیشین انتخابات نیز حضور داشتند.

بر اساس آگهی اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و در اجرای ماده ۳۹ آیین‌نامه اجرایی و قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، ۲۹ نفر از حوزه انتخابیه کاشان در این دوره باهم به رقابت خواهند پرداخت.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی جمعه هفته آینده، دوم اسفندماه برگزار می‌شود.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری حوزه انتخابیه کاشان شامل شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.