گردشگری و توریسم

شور انتخابات در قصرشیرین به اوج خود رسیده است

جنب و جوش هواداران نامزدهای مجلس یازدهم برای نصب عکس و پوستر و توزیع دفترک های تبلیغاتی نشان دهنده شور و شعف مردم برای رقم خوردن حماسه ای دیگر در دوم اسفندماه است.

مردم در قالب دسته جات مختلف مقابل ستادهای نامزدهای خود حضوری گسترده دارند و با به راه انداختن کارناوال های خیابانی حمایت خود را از نامزدهای مورد نظرشان نمایش می دهند.

ستادهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی با چای، شیرینی، شکلات از مردمی که از درب ستاد آن ها عبور می کنند پذیرایی می کنند و البته هرچه به ساعات پایانی روز نزدیک می شویم تبلیغات به اوج خود می رسد به گونه ای که اگر با خودرو بخواهی از میدان معلم به سمت میدان مرزبانی و یا خیابان مدرس قصرشیرین عبور کنی باید زمان زیادی را در ترافیک کارناوال خودرویی طرفداران نامزدهای مجلس یازدهم سپری کنی.

در تمامی نقاط شهر پوسترها، عکس ها و تصاویر و لوح های فشرده از برنامه های نامزدهای مجلس یازدهم به چشم می خورد و معابر سطح شهر و خیابان ها مملو از پوسترهای نامزدهای مختلف است.

برگزاری نشست های سخنرانی در منازل طرفداران نامزدها در محله های  مختلف سطح شهرها، پخش سرودها و آهنگ هایی با گویش محلی و  شاد، سر بریدن قربانی مقابل ستادها، اجرای برنامه های مختلف، قرائت پیام های تبلیغاتی از سوی تریبون های ستادهای تبلیغاتی همه و همه این روزها حکایت شور مردمی است که بازهم می خواهند مشارکت سیاسی بالای خود را در دوم اسفندماه نشان دهند.

ستادهای تبلیغاتی زنان در حوزه انتخابیه قصرشیرین نیز مملو از بانوانی است که به حمایت از نامزدهای مورد نظرشان مقابل ستادها جمع می شوند و این مشارکت بالای زنان را در عرصه سیاسی نشان می دهد.

تعدادی از خودروها ی متعلق به هواداران نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم نیز این روزها غرق در عکس و پوستر هستند و در خیابان های سطح شهر و یا روستاها در حال تردد هستند و از این طریق تبلیغات سیار انجام می دهند.

از طرفی آن دسته از مردم که هنوز کاندیدای خود را مشخص نکرده اند با حضور در سطح شهر حضور در ستادها و جلسات شبانه آن ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا فرد اصلح تر را انتخاب کنند.

حضور کودکان و نوجوانانی که هنوز به سن رای نرسیده اند ولی در کنار خیابان با بر سر گذاشتن کلاه هایی که به پوستر عکس نامزدهای مورد نظرشان مزین شده نیز بر شور انتخاباتی افزوده است.

نامزدهای انتخابات نیز در سخنرانی های خود بر توسعه و پیشرفت منطقه، فراهم کردن زمینه اشتغال برای جوانان، توسعه مرزها، ایجاد زیرساخت های منطقه ای، ایجاد منطقه آزاد تجاری،  تاکید دارند.

امنیت کامل در قصرشیرین برقرار است 

فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: نیروهای پلیس با تمام توان در راستای برقراری امنیت انتخابات تلاش می کنند و هم اکنون تبلیغات ستادهای انتخاباتی نامزدهای مجلس یازدهم با امنیت کامل در حال برگزاری است.

سرهنگ محمد محمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون شور انتخاباتی در شهرستان حاکم است و نیاز است نامزدها هوادارانشان را به رعایت قانون برای ایجاد رقابتی سالم در انتخابات پیش رو فرا خوانند.

وی اظهار داشت: تاکنون فضای تبلیغات سالم بوده و مشکلی نداشته ایم و تمام توان خود را نیز برای برقراری امنیت در شهرستان و همچنین شعب اخذ رای در روز دوم اسفند به کار گرفته ایم.

با رفتارهای هنجارشکنانه در تبلیغات برخورد می شود

فرماندار قصرشیرین گفت: تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس یازدهم در چارچوب قانون باید انجام شود و با هرگونه قانون شکنی و رفتارهای هنجارشکنانه در این خصوص برخورد می شود.

مرادعلی تاتار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد پیگیری از جرایم انتخاباتی از مدت ها قبل در حوزه انتخابیه قصرشیرین تشکیل شده از این رو هرگونه تخلفی از سوی دستگاه های نظارتی رصد شده و از سوی این ستاد با آن برخورد می شود.

وی اظهار داشت: هم اکنون فضای رقابتی بین نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم و هواداران آن ها در حوزه انتخابیه به صورت کاملا سالم وجود دارد و امید است در دوم اسفندماه شاهد مشارکت بالای سیاسی مردم در عرصه انتخابات باشیم و این گونه با حضور مرزنشینان غرب کرمانشاه حماسه دیگری رقم بخورد که بار دیگر باعث ناامیدی دشمنان نظام شود.

تاتار گفت: به عنوان نماینده عالی دولت در این حوزه انتخابیه از رای مردم حراست خواهیم کرد و اجازه هیچ گونه دخالتی را در انتخابات نخواهیم داد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده راهی خانه ملت می شود.