گردشگری و توریسم

تاثیرگذاری مناسبت‌های مذهبی با مدیریت مناسب ممکن می‌شود

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در حاشیه داوری مرحله نهایی آثار انتخاب شده بخش مناسبت های مذهبی در رویداد فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) در جمع خبرنگاران گفت: در برگزاری مناسبت های مذهبی و ملی باید به روش هایی توجه کنیم که ممکن است در راهبری و مدیریت مناسبت ها تاثیرگذار باشد و یکی از کارهای خوب مسجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، توجه به مناسبت های اصیل مذهبی و انقلابی است که این امر باید فراتر از توجه کمی باشد و باید توجه کیفی، تحلیل محتوا، تربیت نیروی انسانی و شبکه سازی در این فعالیت ها افزایش یابد.

وی که در پاسخ به خبرنگار معارف ایرنا سخن می گفت، با استناد به آیه پنجم سوره ابراهیم (و ذکرهم بایات الله) اظهار داشت: بنابر این باید به مبانی ارزشی این کار توجه کنیم و ایام الله جزو مناسبت هایی است که در متون و آموزه های دینی مورد تاکید قرار گرفته است.

این پژوهشگر مذهبی نمادهای ایام الله را شامل هر چیزی دانست که کلمه توحید و پرچم جبهه حق و ارزش های اصیل را گسترش دهد و افزود: رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه پس از شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی دو رویداد را به عنوان ایام الله تبیین کردند که یکی تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و دیگری انتقام ایران و سیلی سختی بود که به صورت آمریکا زدیم.

داوری مرحله نهایی فهما از دیروز (شنبه/۲۶ بهمن) آغاز شد و تا چهارشنبه ۳۰ بهمن ادامه دارد و داوران به ارزیابی آثار منتخب می پردازند و هشت شاخص اصلی در این داوری ها مورد توجه قرار می گیرد.

داوران شاخصه قرآن و عترت را حجت الاسلام حمید محمدی، عباسی سلیمی، مهدی قره شیخ لو و مجتبی کلباسی تشکیل می دهند و فرهاد قائمیان، سیدسعید سیدزاده و انسیه شاه حسینی در بخش فیلم به داوری می‌پردازند. شهرام کرمی، کوروش زارعی و سیدحسین فنایی در بخش نمایش و شهروز حقی، امید عرفان پور و مسعود نکویی در بخش سرود داوری می کنند.

فهمیه باب الحوائجی، محسن حاجی زین العابدینی، ابراهیم حیدری در شاخصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حجج اسلام سیدناصر میرمحمدیان، احمدی، حجت گنابادی نژاد و رضا روستاآزاد در شاخصه پاسداشت مناسبت های ملی مذهبی داوری می کنند.

از دیگر داوران نیز می توان به حسین اسدی، مهدی عباسی، روح الله رازینی در شاخصه خلاقیت و نوآوری، بهروز مینایی، محمدرضا بهمنی، رضا باقری اصل در شاخصه فضای مجازی و رسانه، حجت الاسلام حجت الله ذاکر، امیرحسین آل اسحاق، رضا برزگر و شعبانعلی رمضانیان در شاخصه غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد.