گردشگری و توریسم

امامان جمعه استان سمنان بر انتخاب اصلح تاکید کردند.

 امام جمعه موقت دامغان گفت: مردم ایران در انتخابات دوم اسفند وظیفه دارند تا با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رای و انتخاب فردی اصلح و کارآمد، به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل کنند. 

حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی جیرانی در خطبه‌های نماز جمعه دامغان در محل مصلای امام خمینی (ره) این شهر، بیان کرد: جمعه آینده، ملت ایران آزمون بزرگی در پیش دارند که با انتخاب صحیح و حضور خود، به لطف خدا مجلسی قوی، مقتدر و کارآمد ایجاد می‌کنند. 
وی افزود: تبعیت از ولایت فقیه، راستگویی، امانت‌داری، صداقت در گفتار، عمل به وعده، استکبارستیزی، داشتن ایمان و تقوا، ساده زیستی و دوری از اشرافی‌گری، از ویژگی‌های یک انتخاب صحیح است تا بتوانیم نماینده‌ای قوی و کارآمد برای مدیریت اجرایی کشور به مجلس معرفی کنیم. 
جیرانی باتوجه به آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات گفت : نامزدها  از تخریب یکدیگر بپرهیزند، انتخاب را به مردم واگذار کنند، از اسراف در تبلیغات و چاپ پوسترهای زیاد جلوگیری کنند، تنها به دنبال معرفی خود به مردم باشند و قول‌هایی را بدهند که در توان آن‌ها باشد. 
وی به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و ادامه داد : حضور بی نظیر و بی بدیل مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن پیامی به دشمنان داخلی و خارجی بود که بدانند مردم ایران پای انقلاب و ارزش‌های خود هستند و با تبلیغات دشمن از صحنه خارج نمی‌شوند.
جیرانی اظهار داشت: این حضور، پیامی را برای مسوولان به همراه داشت تا با تمام توان خود از مشکلات تحمیلی بر مردم کم کنند.
امام جمعه موقت دامغان به فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و گفت: مقام مادر، جایگاه والایی است که باید هر روز و ساعت، قدردان زحمات آن‌ها باشیم و مقام همسران خود را نیز گرامی داریم چراکه تکامل زندگی با وجود زنان امکان‌پذیر است.

نامزدهای انتخابات مجلس یکدیگر را تخریب نکنند

حجت الاسلام قربانعلی صفایی پور امام جمعه میامی هم  درخطبه های نمازجمعه این هفته میامی درمسجدجامع این شهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی برحضور حداکثری مردم و نشان دادن اقتدار نظام ، تصریح کرد : حضور در پای صندوق های رای نقشه های دشمنان راخنثی می کند. 
امام جمعه میامی با اشاره به آغاز فعالیت های انتخاباتی نامزدهای مجلس شورای اسلامی ، تصریح کرد : طرفداران نامزدها ، شان نظام را رعایت و از توهین و تهمت پرهیز کرده  و اجازه سوء استفاده به دشمنان را ندهند. 
خطیب جمعه میامی ادامه داد : نسل انقلاب باید عزت، استقلال، وضعیت اقتصادی و معیشتی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را برای جوانان تبیین کنند.
وی گفت : مردم با تحقیقاتی که انجام می دهند ، با رعایت شاخصه های فرد اصلح ، نامزد های مورد نظر را انتخاب کنند. 
وی با اشاره به شاخصه های فرد اصلح افزود : تفکرانقلابی ، روحیه جهادی و خدمت گذاری از خصوصیات نماینده مجلس شورای اسلامی محسوب می شود.
امام جمعه میامی گفت : نامزدهای انتخابات و حامیان آنها همانند دست اندرکاران انتخابات در قالب قانون عمل کنند.