گردشگری و توریسم

آیین جشن «عید ملی ایران» در جنوب لبنان برگزار شد

در این آیین سید احمد حسینی کاردار سفارت، جواد فلاح رییس جمعیت هلال احمر ایران در لبنان، عباس خامه یار رایزنی فرهنگی، نمایندگان جنبش های شیعی امل و حزب الله ، شمار فراوانی از مردم نبطیه، نمایندگان احزاب و گروه های اسلامی و ملی و طوایف و مذاهب این کشور حضور داشتند.

شیخ نعیم قاسم جانشین دبیرکل حزب الله لبنان در آیین جشن عید ملی ایران، گفت: دولت جدید به ریاست حسان دیاب دولت زمان سختی ها است و حقش این است که به آن فرصت برای کار، داده شود.

وی افزود: همه ی شخصیت ها، احزاب و گروهها، چه آنان که درون دولت دیاب هستند و چه آنان که خارج از دولتند و حتی منتقدان و معترضان، باید به این دولت برای انجام مسوولیت هایش کمک کنند.

قاسم گفت: هیچ کس نمی تواند از زیر بار مسوولیت در لبنان شانه خالی کند و به دولت جدید کمک نکند زیرا این دولت مطابق با معیارهای قانون اساسی تشکیل شده و از مجلس ملی که نماینده مردم است رای اعتماد گرفته است.

جانشین دبیرکل حزب الله تاکید کرد: دولت دیاب مسوولیت توجه جدی به مسایل و مشکلات مردم و حل بحران اقتصادی و معیشتی دارد و لازم است جلو فروپاشی اقتصادی، افزایش قیمت دلار و بهای کالاها و افزایش تورم و بیکاری را بگیرد.

نعیم قاسم با بیان این که انتقاد از دولت، جایز اما آتش گشودن به روی آن و تلاش برای سرنگونی اش در ابتدای کار و مسوولیت اش، درست نیست، خاطرنشان کرد: حزب الله وظیفه اش را در قبال تشکیل دولت جدید انجام داده، خود را جزوی از این دولت می داند و از ایفای نقش و مسوولیت اش ، برخلاف برخی احزاب و گروه ها، فرار نمی کند.

وی اظهار کرد: برخی می گویند که حزب الله مسوولیت اش را که آزادی جنوب لبنان بوده انجام داده و ماموریتش پایان یافته اما این حزب نماینده بخش مهمی از جامعه است و همان گونه که به وظیفه اش در دفاع از لبنان عمل کرده در تشکیل دولت هم برای ساختن کشور مشارکت نموده است.

قاسم اضافه کرد: حزب الله، تجسم مقاومت برای آزادسازی جنوب لبنان، اخراج صهیونست ها از آن، پشتییبانی از فرزندان این کشور و تکریم و احترام به شهروندان آن  مطابق با معیارهای قانونی و اخلاقی است.

وی افزود: اخراج رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در سال ۲۰۰۰ میلادی، پیروزی بر این رژیم در جنگ ۳۳ روزه در سال ۲۰۰۶ و شکست دادن جریان های تکفیری در سال ۲۰۱۷ موفقیت های بزرگ حزب الله ظرف ۲۰ سال گذشته بوده است.

در آیین جشن عید ملی کاردار سفارت ایران و نیز رییس جمعیت هلال احمر در لبنان سخنرانی و گزارشی از پیشرفت های کشورمان ظرف ۴۰ سال گذشته ارایه کردند.