گردشگری و توریسم

برف و کولاک ۱۷۴ راه روستایی در استان زنجان را بست

جواد یوسفی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر ۹۶ راه روستایی در شهرستان های زنجان، ماهنشان، ایجرود، ابهر، خرمدره، طارم، سلطانیه، خدابنده و بخش زنجانرود مسدود است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین راههای روستایی مسدودی به ترتیب در شهرستان ماهنشان، زنجان، خرمدره و طارم و کمترین آن در زنجانرود با یک مسیر است.

معاوت راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: راهداران با تمام تلاش و امکانات در اختیار در تلاش برای راه های روستایی هستند تا تردد در آنها برقرار شود.
یوسفی تاکید کرد: کسانی که قصد تردد در جاده های استان زنجام را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ در تماس باشند.
وی اضافه کرد: علاوه بر این شماره هموطنان برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.
معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از جاده های کوهستانی این استان لوازم گرمایشی، تجهیزات ایمنی و زمستانی همراه داشته و خودروهای خود را به چراغ های مه شکن مجهز کنند.
یوسفی خاطرنشان کرد: در صورت شرایط جوی نامساعد در جاده ها مسافران و رانندگان می توانند به طور موقت در نزدیکترین راهدارخانه اسکان داشته باشند.
به گفته وی، ۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا، استان زنجان ‭۵۲۷‬ راه روستایی دارد.
این استان پنج هزارو ‭۸۴۰‬ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، ‭۲۰۰‬ کیلومتر آزاد راه، ‭۱۱۳‬ کیلومتر بزرگراه، ‭۳۴۲‬ کیلومتر راه اصلی و ‭۹۷۴‬ کیلومتر راه فرعی است.