گردشگری و توریسم

مردم دماوند در ۲۲ بهمن برگ زرین دیگری به کتاب افتخارات افزودند

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، ۲۲ بهمن ماه یادآور یکی از بزرگترین رخدادهای تاریخی ملت ایران است و این روز به یک روز فراموش نشدنی و بزرگ برای ایرانیان تبدیل شده است.

مردم شهید پرور و ولایتمدار شهرهای دماوند، رودهن، آبعلی، آبسرد و کیلان روز سه شنبه با حضور خود در راهپیمایی و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل در حمایت از انقلاب اسلامی فریادهای الله اکبر سردادند.

راهپیمایان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آل سعود خائن»، «راه امام شهدا زنده است – نهضت ما همیشه پاینده است»، « ۲۲ بهمن ماه نشانگر اسلام است – روز بیعت و میثاق با رهبر و امام(ره) است» بار دیگر شور انقلابی خود را به نمایش گذاشتند.

مردم بار دیگر با حضوری پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت کردند که هر فشار، تحریم و سختی که از سوی استکبار علیه مردم این مرز و بوم انجام شود، بر مقاومت این مردم آگاه می افزاید و هیچگاه از حمایت ولایت دست بر نخواهند داشت.

مردم شهر دماوند برغم اعلام حرکت راهپیمایی از ساعت ۱۰ صبح، از نخستین ساعات امروز با وجود سرمای هوا و بارش برف شدید از میدان امام خمینی (ره) تا گلزار شهدای گمنام راهپیمایی کردند.

۲۲ بهمن اوج اقتدار و پیروزی ایرانیان است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام جمعه شهرستان دماوند در حاشیه راهپیمایی پرشور مردم دماوند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران، نهضتی بزرگ، شکوهمند و تأثیرگذار بود که با رهبری حضرت امام خمینی(ره) در روز ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: با وجود تمامی توطئه های استکبار جهانی از جمله جنگ تحمیلی هشت ساله، فشارها و تحریم های اقتصادی، ترور بیش از ۱۷ هزار ایرانی، راه اندازی و تجهیز گروهک های تروریستی و ضد انقلاب و دهها دسیسه دیگر ایران اسلامی امروز با هدایت ها و تدابیر مقام معظم رهبری، ایستادگی ملت و تلاش شبانه روزی کارگزاران و خدمتگزاران نظام اسلامی با عزت و اقتدار در مسیر رشد و توسعه در حرکت بوده و دهه فجر امسال آغاز چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی است.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از همایش های بزرگ است که جهان به آن چشم دوخته و نشانه پایبندی به مردم و آرمان های انقلاب اسلامی است، گفت: در آغازین روزهای چهل و یکمین سال انقلاب اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب و شهدای گرانقدر این مرز و بوم، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تبریک و حضور پرشور مردم را در این حماسه تحسین می کنیم.

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن اهداف دشمن را خنثی می کند

مجید صفری، فرماندار شهرستان دماوند نیز در حاشیه مراسم راهپیمایی به خبرنگار ایرنا گفت: دهه فجر، ‌ سرآغاز طلوع اسلام، ‌ خاستگاه ارزش های اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست که گذشته را از آینده جدا ساخته است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما ثمره خون دادن ها و خون دل خوردن های هزاران هزار ایرانی از زن و مرد و پیر و جوان از هر قوم و آیین طی سالهای گذشته است که برای رویش جوانه های استقلال، آزادی و پیشرفت و توسعه پایدار در سایه استقرار نظام مبتنی بر مردمسالاری دینی تلاش کردند و حماسه آفریدند.

فرماندار دماوند تصریح کرد: اینک در چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی، مهمترین نیاز کشور وحدت ملی است، لذا برای فائق آمدن بر هر کاستی و مشکلات در همه عرصه ها به همبستگی و همدلی نیازمندیم و ایران اسلامی نماد امنیت و اقتدار است.

وی ادامه داد: امروز نیز ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی و مردم شهرستان دماوند با حضور پرشورتر خود به صحنه آمدند و ۴۱ سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتند و دشمنان را دلسردتر از گذشته کردند.

فرماندار دماوند با اشاره به حماسه سیاسی انتخابات پیشرو در دوم اسفند ماه، گفت: در آستانه حماسه ای دیگر هستیم که قطعا با حضور پرشور و شعور مردم و انتخاب فردی اصلح برگ زرین دیگر در تاریخ کشور رقم خواهد خورد.

تنها راه نجات کشور، تکثیر روحیه‌ سردار شهید سلیمانی است

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید مشهدی آقایی، مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور روز سه شنبه در راهپیمایی پرشور ۲۲ بهمن شهرستان دماوند ضمن گرامیداشت این روز و شکرگزاری در پیشگاه خداوند متعال به دلیل داشتن مردمی حماسی و مقتدر در تمامی دوران ها و عرصه ها، اظهار داشت: ۴۱ سال است که ملت ایران در تمامی مناطق مختلف کشور و جهان به صحنه می آیند و این روز را گرامی می دارند.

وی با بیان اینکه باید شکرگزار خداوند باشیم به دلیل وجود جایگاه ولایت فقیه و جوانانی که جان خود را برای حفظ انقلاب فدا کردند، ادامه داد: امروز سالگرد گام دوم بیانیه مقام معظم رهبری است که در این بیانیه رهبر انقلاب ٧ دستاورد و پیشرفت انقلاب را بیان کردند که این ٧ دستاورد، ٧ ظرفیت جدید نیز به وجود آورده است.

این مقام مسئول با اشاره به دستاوردهای این بیانیه، خاطرنشان کرد: تضمین ثبات امنیت و حفظ تمامیت عرضی، پیشرفت در زمینه علمی و فناوری در عرصه های مختلف، به صحنه آمدن مردم و خلق حماسه ها، ارتقا بینش سیاسی مردم و آگاهی بیشتر آنان، سنگین کردن کفه عدالت در این ۴۰ سال به ویژه به نفع محرومان و نیازمندان، افزایش عیار معنویت در جامعه و مقاومت در مقابل استکبار و همه توطئه ها این هفت دستاورد است.

حجت الاسلام آقایی در کنار این دستاوردها به هفت ظرفیت به وجود آمده اشاره کرد و گفت: امروز شعارهای ما جهانی شده و عدالت خواهی و ظلم ستیزی ما در بین مردم جهان گسترش یافته و فاصله ایران با سایر کشورهای پیشرفته کم شده است.

وی ادامه داد: مشکلات وجود دارد و به فرموده رهبر معظم انقلاب ضعف در عرصه مدیریت و تحقق عدالت اقتصادی به ویژه برای مردم و محرومان دیده می شود و همچنین فرهنگ اسلامی آنگونه که باید در زندگی ما جاری و ساری نیست؛ اگر امروز از آنچه که باید باشد فاصله گرفته ایم از ذات انقلاب نیست بلکه از انقلاب و آرمان های آن فاصله گرفتیم.

مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه یکی از ظرفیت های انقلاب اسلامی غلبه بر چالش ها است، گفت: ما می توانیم مشکلات کنونی را حل و این فاصله ها را کم کنیم همانطور که در مقابل چالش های دشمن در این چهل سال، ایستادیم.

وی داشتن روحیه جهادی و مدیریت انقلابی را از ظرفیت های مهم دانست و گفت: هفت ماموریت مطرح شده در این بیانیه توسط رهبر معظم انقلاب علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصادی مقاومتی، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی و عزت ملی در روابط خارجی، مرز بندی با دشمن و سبک زندگی اسلامی است که باید سرلوحه کار قرار داد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود دو مانع مهم در تحقق این اهداف، تصریح کرد: مانع درونی ما تنبلی ها، روحیه اشرافی گری مسئولان، عدم مرزبندی با دشمن، کوتاه آمدن ها، رفتارهای قومی و جناحی است که اگر رفع کنیم هیچ مانع بیرونی نمی تواند جلوی راه ما باشد.

حجت الاسلام آقایی گفت: دشمن در این سالها از هرگونه فشار و توطئه ای برای فروپاشی نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرد که می توان به خرداد ماه امسال اشاره نمود اما با حمایت رهبری و وجود مردمی آگاه و همیشه در صحنه، اهداف شوم آنان خنثی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: آنان نه تنها به اهداف خود نرسیدند بلکه توانستیم ۴۰ نقطه حیاتی دشمن را مورد حمله قرار دهیم و او نیز تصمیم گرفت ۱۰ اقدام علیه ما انجام دهد که یکی از آنها ترور سرداران مقاومت به ویژه سردار شهید سلیمانی بود.

مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با تاکید براینکه شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی نه تنها موجب از بین رفتن داشته های این ملت شد بلکه نور، قوت و تلاش شهید سلیمانی از سردار سلیمانی بیش از گذشته در جهان انتشار یافت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی مظهر واقعی اعتدال بود و تنها راه نجات کشور، تکثیر روحیه‌ی سردار سلیمانی در عرصه اقتصاد، سیاست خارجی و مجلس است، بیان داشت: امروز باید مردم در عرصه بمانند و شخصی را انتخاب کنند که راه سردار شهید سلیمانی را پیش گرفته باشند و از دشمن نترسند.

شهرستان دماوند با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از۲بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.