گردشگری و توریسم

۲۵ مرکز کارآفرینی کمیته امداد گلستان به بهره‌برداری رسید

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم گفت: تاکنون سه هزار و ۲۰۰ مرکز نیکوکاری در استان ها با نظارت این نهاد راه اندازی شده که تلاش می کنیم این تعداد به ۸ هزار مرکز افزایش یابد.

مرتضی بختیاری بر ضرورت برون سپاری خدمات به مراکز نیکوکاری گفت: ۳۰ درصد خدمات این نهاد به مددجویان باید به مراکز نیکوکاری در قالب برون سپاری واگذار شود.

وی ادامه داد: استفاده از مراکز نیکوکاری در حوزه کارآفرینی و اشتغالزایی یکی از راههای مهارت آموزی و توانمندسازی مددجویان این نهاد است.

بختیاری همچنین بر بهره گیری از ظرفیت مراکز دانش بنیان در توانمندسازی مددجویان تاکید کرد و افزود: پیش نویس تفاهمنامه میان کمیته امداد و معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری آماده شده که عملیاتی شدن آن برای جامعه هدف در راستای شتاب دادن به اشتغالزایی و رفع موانع فروش محصول تولیدی موثر خواهد بود.

رییس کمیته امداد امام خمینی کشور در سفر به شهر بندرترکمن، کارگاه تولید مبل یک مددجو با استفاده از وام ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی و اشتغالزایی برای بیش از ۲۵ نفر را افتتاح کرد.

بختیاری در حاشیه این مراسم که فرمانداران بندرترکمن و کردکوی حضور داشتند، اعلام کرد: طبق موافقت نامه بسته شده با بانک مرکزی، هر کارفرما به ازای جذب یک مددجوی این نهاد، از وام قرض الحسنه بهره مند می شود که سقف پرداخت این تسهیلات تا ۱۰ نفر و به میزان ۵ میلیارد ریال است.

رییس کمیته امداد امام خمینی کشور به همراه محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه و محمد تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز دوشنبه برای افتتاح مسکن سیل زدگان و آغاز ساخت سه هزار خانه جدید برای سیل زدگان این استان به گرگان سفر کرده بود.