گردشگری و توریسم

راهپیمایی ۲۲ بهمن جلوه‌ای از اتحاد و همدلی امت اسلامی است

علی رستمی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان افزود: اقشار مختلف مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر به تمام دشمنان نظام اسلامی ثابت خواهند کرد که همچنان گوش به فرمان رهبری هستند و در راه پاسداری از ارزش‌های والای اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایطی که دشمنان قصد ایجاد فاصله بین مردم و دولتمردان را دارند، امت اسلامی با حضور گسترده در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، وحدت و همدلی را به نمایش خواهند گذاشت و تمام توطئه‌های بدخواهان را همانند گذشته نقش برآب خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منشاء خدمات فراوان برای مردم بوده و دستاوردهای نظام در بخش‌های مختلف قابل مقایسه با رژیم گذشته نیست گفت: با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت انقلاب، مردم همواره پشتیبان قوی برای نظام بوده‌اند و هیچگاه از آرمان‌های والای انقلاب فاصه نگرفتند.

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه افزود: انقلاب اسلامی ایران با هیچ یک از انقلاب های شکل گرفته در جهان قابل قیاس نیست و با گذشت بیش از ۴۰ سال از عمر انقلاب، نظام اسلامی همچنان در مسیر توسعه و پیشرفت گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به تقارن سالگرد پیروزی انقلاب با چهلمین روز شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: باید با اتخاذ راهکار درست و اصولی، ابعاد شخصیتی و فکری این سردار بزرگ اسلام برای مردم تبیین و تشریح شود.

وی گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی منشاء خدمات فراوان برای نظام اسلامی بود و در راه پاسداری از ارزش‌های والای انقلاب از جان خود گذشت و به آرزوی دیرینه خود که همان شهادت بود دست یافت.

رستمی همچنین با اشاره به درپیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با حضور حداکثری مردم از رویکردهای اصلی دولتمردان است و برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می‌شود.

وی، حضور گروهها و جریان‌های مختلف سیاسی در این دوره از انتخابات را زمینه ساز حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای دانست و ادامه داد: شورای نگهبان با در نظر گرفتن این اصل مهم و اساسی، نسبت به تایید نامزدهای انتخاباتی اقدام کرده است تا انتخابات سالم و قانونمند با حضور بیشتر مردم در پای صندوق‌های رای برگزار شود.

وی شمار واجدین شرایط رای دادن در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه را ۲۳۰ هزار و ۸۸۰ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد بیش از ۱۴ هزار نفر رای اولی هستند.

رستمی افزود: در این حوزه انتخابیه ۲۸۲ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده و حدود پنج هزار عامل اجرایی در روند برگزاری انتخابات مشارکت و نظارت دارند.

از مجموع ۳۷ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، صلاحیت ۲۲ نفر توسط هیات نظارت شورای نگهبان تایید شد که یک نفر آنان زن است. حوزه انتخابیه تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین انتخابات میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.