گردشگری و توریسم

باند قاچاقچی مواد مخدر در فارس متلاشی شد

سردار سرتیپ دوم رهام بخش حبیبی یکشنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران از کشفیات مواد مخدر این استان و انهدام باند قاچاقچیان مواد مخدر طی ۲۴ ساعت گذشته افزود:روز گذشته طی عملیاتی ویژه باند قاچاقچی مواد مخدر از نوع تریاک که محموله سنگینی را به میزان ۳ تن ۹۰۰ کیلوگرم را در تانکری جاسازی کرده و از شرق وارد استان فارس شدند متلاشی شد.

وی با بیان اینکه در این عملیات ۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر شدند،گفت: این باند بصورت بین المللی اقدام به انتقال مواد مخدر می کرده است.‌

اجرای ۴۸ طرح پاکسازی مناطق آلوده در فارس

فرمانده انتظامی استان فارس  گفت:‌از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ تن و ۷۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در فارس کشف شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۹۷۹ دستگاه انواع خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر کشف و توقیف شده و همچنین ۱۴ هزار و ۱۲۸ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند که شامل قاچاقچی و استعمال کننده مواد در سطح این استان است.

حبیبی عنوان کرد: فارس در مرز استان های شرقی کشور قرار دارد و یکی از بهترین راه های ترانزیت و انتقال مواد مخدر محسوب می شود و بر همین اساس در این خطه تلاش بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد.

حبیبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: طرح پاکسازی مناطق آلوده بطور مداوم در دستور کار پلیس قرار دارد که از ابتدای امسال تاکنون ۴۸ مرحله آن اجرا و مناطق آلوده پاکسازی شده است.

وی اظهار داشت: از روز گذشته طرح پاکسازی مناطق آلوده در استان فارس و شیراز به مدت ۴۸ ساعت آغاز شده که مجموعا طی سه روز گذشته ۴ تن مواد مخدر در  این استان کشف شده است.