گردشگری و توریسم

۲۸ طرح مدیریت شهری در پاکدشت افتتاح شد

فرماندار پاکدشت در مراسم افتتاح این طرح‌ها گفت: افتتاح پروژه‌های عمرانی در مناطق مختلف حاکی از مدیریت مناسب مجموعه مدیران شهری و دستگاه‌ها و مدیریت منابع در خدمت رسانی به مردم است و ثابت می‌کند که با تمامی کمبودها و مشکلات، مسیر خدمت‌رسانی به مردم مسدود نمی‌شود.
هادی تمهیدی افزود: افتتاح این پروژه‌ها به ویژه در حوزه مدیریت شهری در حالی صورت گرفت که برخی از مناطق شهر سال‌های از داشتن زیرساخت‌های مطلوب بی‌بهره بوده و حتی یک فضای سبز کوچک در این مناطق یافت نمی‌شد که به یاری برخی از ارگان‌ها و ادارات از جمله راه و شهرسازی،  این خدمت به مردم مناطق مختلف پاکدشت ارائه گردید.
وی گفت: بهره‌برداری از بوستان سه هکتاری حصار امیر، توسعه سرانه فضای سبز و احداث بوستان‌های محله‌ای، راه اندازی ساختمان آتش‌نشانی و بهره‌برداری از پروژه‌های فرهنگی اثر بخشی مناسبی را در حوزه‌های مختلف جامعه به همراه خواهد داشت.
فرماندار پاکدشت افزود: مجتمع مسکن مهر شهرستان پاکدشت که جمعیت وسیعی را در خود جای داده از داشتن برخی از زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی و ورزشی بی‌بهره بود که به برکت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بخشی از نیازهای مردم این منطقه نیز در حوزه ورزشی و فرهنگی با برخورداری از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده برطرف گردید.
وی گفت : همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، ۵۴ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتباری بالغ بر ۱۱۴ میلیارد تومان اجرا شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: این پروژه‌ها در حوزه مدیریت شهری، مسکن و شهرسازی، حوزه روستایی، کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت اجرا شده است.
تمهیدی تصریح کرد:از مجموع ۵۴ پروژه، ۳ پروژه اقتصادی، ۴۳ پروژه مدیریت شهری و نهادها و ۸ پروژه مربوط به دهیاری‌ها می‌باشد.
وی گفت: بهره برداری از سراهای محله، سالن‌های ورزشی، واحدهای صنعتی، پروژه‌های کشاورزی، آسفالت معابر،  پروژه‌های صنعتی مشارکت بخش خصوصی و ساختمان اداره صنعت، معدن و تجارت از جمله طرح‌های شاخص شهرستان پاکدشت در ایام الله دهه فجر است.
تمهیدی افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای یک‌صد نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.
وی اظهار کرد: در پنج شش سال گذشته، دولت تدبیر و امید بالغ بر ۵۶۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ارزش افزوده به پاکدشت اختصاص داده که این مبالغ چهره شهر و روستاهای پاکدشت را دگرگون کرده است .
وی گفت: امسال با پروژه فاز دوم تصفیه خانه هفتم که هفته گذشته با حضور رئیس جمهور افتتاح شد نزدیک ۵۵۰ میلیاردتومان اعتبار این پروژه بود که از مزایای آن مردم خوب شهرستان بهره خواهند برد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.