گردشگری و توریسم

امام راحل هرگز کمک جریان‌های غیرخدایی را نپذیرفت

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن رحیمیان در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران افزود:  آنهایی که مدعی خط امام هستند باید بدانند اگر بخواهند با جریانات معاند، نفاق و غربگراها و جریان‌هایی که در خط اسلام ناب نیستند همراهی کنند خطشان منطبق با خط امام نیست.

وی در ادامه با بیان خاطرات جهاد و هجرت امام خمینی (ره) در دوران ستمشاهی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) بنده ریاست، شهرت، جاه طلبی و حتی مرجعیت نبود. ما کسی را مانند امام (ره) سراغ نداریم که آنقدر از دنیا فرار کند و هیچکس هم سراغ نداریم انقدر دنیا به او روی آورده باشد.

وی افزود: وقتی امام راحل بعد از خرداد ۴۲ که در زندان بودند، صحبت از محاکمه صحرایی و اعدام ایشان مطرح بود. در آن زمان مرحوم آقای پسندیده برادر امام به ملاقاتشان می‌رود و خبر می‌دهد که علما و مراجع زیادی از شهرهای مختلف از جمله قم، شیراز، مشهد، کرمانشاه و … به تهران مهاجرت کردند تا از اعدام  شما جلوگیری کنند. امام وقتی متوجه این موضوع می‌شود به آقای پسندیده می‌گوید بروید نزد علما و از آنها تشکر کنید و بگویید فلانی گفت، «من راضی نیستم به خاطر آزادی من به رژیم جبار رو بیاندازند»، به آنها بگویید شما بروید و نهضت را ادامه دهید.

تولیت آستان مقدس مسجد جمکران ادامه داد: پس از ابلاغ پیام امام به علما از سوی آقای پسندیده، آیت‌الله مرعشی نجفی گفت به امام بگویید راه‌اندازی نهضت کار ما نیست و باید حتماً خودتان حضور داشته باشید.

رحیمیان خاطرنشان کرد: در دوم فرودین ۴۲ کماندوهای رژیم به مدرسه فیضیه حمله کردند و طلاب را زدند و کتاب‌ها را آتش زدند و برخی را هم به شهادت رساندند. فرمانده آنها سرهنگ مولوی رییس ساواک تهران بود. امام در عاشورای ۴۲ وقتی داستان فیضیه را بیان کردند، گفتند فعلاً نام فرمانده آن کماندوها را نمی‌گویم اما هروقت دادم گوشش را ببرند اسمش را خواهم گفت.

وی همچنین گفت: پس از تصویب لایحه کاپیتولاسیون در مجلس شورای ملی و اعتراض امام خمینی به این لایحه، رژیم طاغوت به ایشان پیغام داد که درباره هرچه می‌خواهید سخن بگویید جز درباره آمریکا. امام در سخنرانی عاشورای ۴۲ هیمنه طاغوت و رژیم ستمشاهی و در آبان ۴۳ هیمنه آمریکا را فروریخت و در سخنانی گفتند که رییس‌جمهور آمریکا بداند که منفورترین فرد نزد مردم ایران است.