گردشگری و توریسم

امام جمعه رشت: مردم، نمایندگانی با اندیشه های مدرس به مجلس بفرستند

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های آئین عبادی – سیاسی این هفته نماز جمعه رشت با بیان اینکه افق های روشنی پیش روی مردم است، افزود : زنده یاد مدرس یک انسان شجاع، بصیر، صادق، وارسته و مردمی بود و امروز باید تلاش شود به گفته امام راحل افرادی چون ایشان به مجلس راه یابند.
وی با بیان اینکه از ۲۲ بهمن سال  ۵۷ نام پرآوازه انقلاب اسلامی همچنان درخشان است، گفت: تحول انسانی در ملت های دنیا، رویارویی با قدرتهای استکباری و قرار گرفتن ایران به عنوان کانون توجه جهانیان از دستاوردها و نتایج بزرگ انقلاب اسلامی بود و برای بشریت ثابت شده که اسلام تنها نسخه نجات بخش است.
خطیب جمعه این هفته رشت در بخش دیگری از سخنانش از سازمانها و نهادها خواست،  جوانان نخبه و اهل معنا را جذب کنند و ادامه داد: در گیلان جوانان نخبه اقدامات و طرح ها و ایده هایی را اجرایی می کنند که حیرت انگیز است و امید است با وجود این جوانان به جایی برسیم که دست نیاز به کشورهای دیگر نداشته باشیم.
وی با اشاره به اتفاقات اخیر در کشورهای یمن، سوریه و عراق بیان کرد: اتفاقات اخیر بویژه تشکیل دولت عراق منجر به عقب نشینی آمریکا شده است.  
آیت الله فلاحتی همچنین در مساله تربیت یکی از راهکارها را تکریم شخصیت ها عنوان کرد و گفت: در تربیت دینی عامل به یک عمل باید رضای خدا را در نظر بگیرد و تمجید دیگران را مد نظر نداشته باشد.
وی تاکید کرد:همه آنانی که در ارتباط با مدیریت های گوناگون کتاب نوشته اند بر مساله تغافل و چشم پوشی بر خطاها تاکید کرده اند و باید این موضوع مورد اهتمام مدیران باشد.

آیت الله فلاحتی با توجه به نزدیک شدن به ایام شخم زمین های کشاورزی از مسئولان متولی خواست تمهیدات لازم برای حفاظت و ذخیره سازی آب را از هم اکنون مهیا کنند تا کشاورزان در فصل زراعت به مشکل بر نخورند.
وی بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید کرد و از پاسخگویی مسئولان در قالب برپایی میز خدمت در حاشیه نماز جمعه قدردانی کرد.
مدیران و معاونان  ۴۱دستگاه اجرایی گیلان امروز در حاشیه برپایی نماز جمعه رشت در دیداری چهره به چهره پاسخگوی مشکلات و مسائل مردم شدند.