گردشگری و توریسم

سردار شهید سلیمانی معمار تبدیل تهدید به فرصت بود

سردار عبدالله مبینی پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار شهید سلیمانی در فرهنگسرای شهرکرد افزود: آمریکا و اسرائیل از تبدیل شدن تهدیدها به فرصت توسط دلاورمردان ایران و جبهه مقاومت اسلامی ناراحت هستند و ملت ایران با این ظرفیت درس فراموش نشدنی به دشمنان خواهد داد.

به گفته وی، این توان ملت ایران و سردار سلیمانی، کشور و نظام اسلامی را به یک قدرت بزرگ در منطقه و بین‌الملل تبدیل کرده است که ابرقدرت بزرگ جهان  نیز در مقابل این قدرت به لرزه افتاده است.

معاون سپاه قدس، در ادامه با اشاره به افتخارآفرینی و رشادت‌های سردار شهید سلیمانی در سال‌های گذشته در منطقه افزود:در مبارزه با جریانها و گروه‌های تروریستی و تکفیری، سردار سلیمانی به عنوان فرمانده بود که در تمام آنها به پیروزی رسید.

وی اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی یک کیمیا و نابغه نظامی بود و اگر قرار باشد ۱۰ نابغه نظامی در دنیا معرفی شود سردار شهید سلیمانی اولین نابغه نظامی است.

به گفته وی، سردار سلیمانی در مکتب فکری و تفکر انقلابی در مسیر معنویت و مکتب امام راحل و شهدا حرکت می‌کرد و انتقال دهنده این مکتب به سایر ملت‌ها بود.

مبینی با اشاره شجاعت سردار شهید سلیمانی افزود: زمانی که اطراف شهر حلب سوریه مانند چاهی در محاصره کامل دشمن قرار داشت، نخستین فردی که با بالگرد در آن منطقه فرود آمد، این سردار رشید اسلام بود که همه فکر می‌کردند دشمن او را به شهادت خواهد رساند.

وی اظهار داشت: دشمن بعد از شهادت سردار سلیمانی اعلام کرد ۵۳ نقطه حساس را ایران هدف قرار می‌دهد، اما یک نگاه در کشور حاکم بود، که اگر جواب آمریکایی‌ها داده نشود، قدرت مقابله از کشور گرفته و حمله نظامی به کشور قطعی است که با یک برنامه‌ریزی دقیق، پایگاه نظامی عین‌الاسد مورد حمله موشکی قرار گرفت.

به گفته وی، تعداد کشته و زخمی‌های این واقعه برای ما مهم نیست، بلکه به دست آوردن قدرت نظام جمهوری اسلامی در منطقه مهم و مدنظر بوده است.

سردار مبینی، با اشاره به اینکه برای نخستین بار از زمان تاسیس دولت آمریکا با قدمت ۲۰۰ ساله تاکنون هیچ دولت و حکومتی توان مقابله با آمریکا را نداشته است ، گفت: با هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکا، جسارت و ابهت دورغین آمریکا در منطقه از بین رفته و روحیه شجاعت و جسارت در بین مردم ایران و جهان اسلام زنده‌تر شد.

معاون سپاه قدس گفت: دستیابی جوانان به این توان و قدرت برای کشور یک عزت و افتخار به دنبال داشت که این عزت و افتخار با جانفشانی شهدای دفاع مقدس و سردار شهید سلیمانی و همه شهدا در طول ۴۰ سال پیروزی انقلاب به دست آمده است.

وی با اشاره به دستیابی کشور به توان و قدرت بالا، اظهار داشت: در برخی حوزه‌ها از جمله اقتصاد و معیشت مردم در کشور خوب کار نشده و باید برای رفع مشکلات این حوزه مکتب حاج قاسم و مکتب امام راحل پیاده‌سازی شود.

وی تاکید کرد: مذاکره با کشورهای آمریکای و اروپایی برای نظام و کشور هیچ منفعتی ندارد و به سمت اروپاییها نیز میل پیدا می‌کنیم، صحیح نیست.

مبینی اظهار داشت: اروپا هیچ کاری نمی‌کند و وعده‌های آنها پوچ و توخالی است و این دولت‌ها بدقول و بدعهد هستند و به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.

به گفته وی، این دولت‌ها به دنبال بازی دادن هستند و از اصل کشور و نظام ایران را قبول ندارند و می‌خواهند کشور و نظام اسلامی مانند کشور عربستان وابسته باشد.

وی افزود: این کشورها می‌خواهند ما کمپانی نفتی باشیم و تمام ثروت و منابع ، شرف و عزت، هویت و هستی ما را ببرند و ما را نابود کنند.

معاون سپاه قدس اظهارداشت: تمام مشکلات معیشتی و اقتصادی، نرخ پایین اشتغال و تحریم‌ها که در کشور وجود دارد یک امتحان است مردم ایران تلاش می‌کنند در این امتحان نیز مانند گذشته با اتخاذ تصمیم‌های درست سربلند و پیروز شوند.

وی بر شرکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: مردم در مشارکت‌های سیاسی، فارغ از همه اشکالاتی که وجود دارد با نگاه به افق و هدف‌های بالا در راستای معنویت و مکتب سردار سلیمانی، امام راحل و شهدا شرکت خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه سال ۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند.

تشییع میلیونی و باشکوه پیکر شهید سلیمانی در ایران یکی از بزرگترین اجتماعات مردمی در سالهای اخیر بوده است.