گردشگری و توریسم

هدف "تامزآپ" توانمندسازی افراد برای تبدیل ایده به تولید است

«محمد علی صحراییان» روز پنجشنبه در مراسم ارائه “تامز آپ” اظهار داشت: در این دوره از برنامه تامزآپ (رویداد اختصاصی سرمایه گذاری برای استارتاپ های سلامت) از میان ۵۰ درخواست، ۲۵ تیم در مراسم حضور یافتند که از این تعداد در نهایت ۲۰ تیم موفق به کسب حداقل امتیاز برای “ورودی برنامه تامزآپ” شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: در نظر داریم در تامزآپ دانشجویان خالق ایده‌ها را در کنار یک سرمایه‌گذار قرار دهیم تا ایده خود را به تولید رسانده و به بازار معرفی کنند.

وی افزود: قیمت این مغزها قابل تصور نیست و ما باید در کشور خودمان قدر آنها را بدانیم.  

مدل تامزآپ برای آموزش دانشجویان استفاده شود 

همچنین «محمدرضا منظم» مدیر توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سرمایه‌گذاران و صندوق‌های فناوری از این مراسم حمایت‌های فراوانی کرده‌اند.  

وی افزود: در مدل تامز آپ در اکوسیستم کارافرینی بخش هایی ایجاد شده و این ظرفیت‌ها به دانشگاه و آموزش باز می‌گردد.  

منظم عنوان کرد: به دنبال آن هستیم تا در سال آینده دانشجویان دکتری به دنبال تیم‌سازی و ارائه طرح های نوآورانه باشند تا این مدل در برنامه آموزشی شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: کلید موفقیت این است که نباید عاشق ایده‌ها باشیم و مشتری باید از ایده رضایت داشته باشد و بازار محور ایده‌ها باشد.

به گزارش ایرنا، نخستین دوره برنامه آموزشی، توانمندسازی و کارآفرینی استارتاپ‌های سلامت توسط مدیریت توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت و دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف تقویت و گسترش راه اندازی کسب و کارهای نوآورانه، دانش بنیان و قابل رشد در حوزه سلامت از ابتدای مردادماه امسال شروع به کار کرده است.