گردشگری و توریسم

منابع صندوق پژوهش و فناوری اصفهان ۱۲ برابر شد

صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری اصفهان طبق ماده ۱۰۰ قانون برنامه سوم توسعه در سال ۸۴ با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و ارائه تسهیلات به آنها تاسیس شد و از نظر عملکردی، چهارمین صندوق پژوهش در کشور است ؛صندوق نوآوری و شکوفایی کشور تا ۹ برابر سرمایه صندوق های پژوهش و فناوری، منابع مالی و اعتباری در اختیار آنها قرار می‌دهد.

احمد وَرد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: منابع مالی صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان در سال جاری به میزان حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بود که قراردادهای جذب آن به میزان صد درصد منعقد شده و تا پایان سال همه آنها پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به جذب این منابع حمایتی توسط ۲۰۰ شرکت دانش‌بنیان، واحد فناور و استارتاپ در استان اصفهان، گفت: این منابع در قالب تسهیلات کم بهره همراه با انواع ضمانتنامه پرداخت می‌شود.

ورد با تاکید بر اینکه عملکرد صندوق پژوهش و فناوری اصفهان در هر ماه در سال جاری به اندازه مجموع سال گذشته بود، تصریح کرد: امسال منابع خوبی به این استان تخصیص یافت.

وی  یکی از دلایل جذب منابع مالی مناسب در سال جاری را رویکردهای جدید صندوق پژوهش و فناوری کشور دانست و اظهار امیدواری کرد که این روش در سال‌های آینده نیز استمرار داشته باشد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری اصفهان با تاکید بر اینکه برای سال آینده به دنبال جذب منابع بیشتر هستیم، خاطرنشان کرد: این صندوق در کشور از نظر عملکرد جذب منابع، رتبه چهارم را دارد.

استان اصفهان با بیش از ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور، بیش از ۲۵۰ هزار دانشجو و  ۶ هزار عضو هیات علمی در ۲۳۱ مرکز علمی، تحقیقاتی و آموزش عالی، دومین استان در زمینه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاهی کشور است.

تاکنون ۴۵ صندوق پژوهش و فناوری در کشور مجوز گرفته‌اند که از بین آنها حدود ۲۵ صندوق فعالند.