گردشگری و توریسم

نگاه انقلاب اسلامی و امام راحل در مواجهه با ادیان الهی، وحدت‌آفرین است

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد علی انصاری چهارشنبه شب در آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیروان ادیان الهی در تالار فرشچیان اصفهان افزود: نگاه به تکثر ادیان در دنیا متفاوت است به‌طوریکه گاهی نگاه به وجوه تمایز و اختلاف بین آنها می‌شود.

وی، نگاه دیگر را توجه به اشتراک‌ها و نکاتی دانست که ادیان الهی را می‌تواند در مقابل تفکرات غیر الهی متحد کند و اظهارداشت: اصلی ترین نقطه اتحاد ادیان الهی، خدای واحد است که می تواند ادیان را در کنار هم در مقابل تفکرات غیر الهی قرار دهد.

انصاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر اساس دین شکل گرفت، تصریح کرد: امام راحل (ره) به عنوان یک واقعیت که از قرآن و دین گرفته شد، نگاه وحدت آفرین به ادیان الهی و احترام به آنها و زندگی در کنار هم داشت.

وی تاکید کرد: لازم است عملکرد ایران در مواجهه با ادیان الهی در ۴۱ سال گذشته با کشورهای مدعی آزادی مانند امریکا مقایسه شود و شهر اصفهان نمونه خوبی برای این موضوع در کشورمان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه در اصفهان، بسیاری از ادیان توحیدی در کنار مسلمانان با آسایش و نشاط زندگی می‌کنند، تاکید کرد: دنیا باید این موضوع را بداند البته می‌دانند اما عده‌ای از روی آن عبور می‌کنند.

انصاری با بیان اینکه این نگاه متقابل است، توضیح داد: اگر جمهوری اسلامی به سایر ادیان نگاه برادرانه دارد، ادیان توحیدی هم در ایران مهربانانه و معتقد به نظام جمهوری اسلامی در کنار برادران مسلمان خود در این ۴۱ سال زندگی کردند.

وی با اشاره به شهیدان ارامنه گفت: دنیای دروغگوی استکبار باید امروز دست از اعمال خود بردارد و این واقعیت را ببیند که جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه ها آنچه را که می گوید در عمل به آن پایبند است.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و نام شهید سردار قاسم سلیمانی، گفت: او در خط مقدم دفاع از مردم حضور داشت و امروز مسیحیان، کلیمیان، زرتشتیان، اهل تسنن و شیعیان به وی عشق می‌ورزند.

همچنین اسقف سپیان کاشچیان پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران در پیامی که در این آیین از سوی او قرائت شد، تاکید کرد: امام راحل برای آزادی ایران از یوغ استعمار، راه حق یعنی انبیا الهی را انتخاب کرد.

وی با تاکید براینکه پیروزی انقلاب اسلامی ریشه عمیق در آموزه‌های ادیان الهی دارد، افزود: این انقلاب که از بطن مردم جوشید با درایت ۲ رهبر فرزانه در ۴۱ سال بر دشمنان داخلی و خارجی فائق آمد و امروز وقاحت استکبار و عجز آن به نقطه‌ای رسیده است که دست به تروریسم دولتی زده و مبارزان حقیقی ضد تروریسم مانند سردار سلیمانی را بزدلانه به شهادت می‌رساند.

اسقف کاشچیان ادامه داد: جامعه ارامنه نه به عنوان اقلیت مذهبی بلکه عضو جدا نشدنی از پیکره ملت ایران، همراه این انقلاب بوده و برای تحقق آرمان‌های الهی خود دوشادوش سایر برادران خود از سایر ادیان توحیدی به وادی مبارزه حق علیه باطل وارد گشت.

وی تاکید کرد: ارامنه ایران صفحات مختلفی در راه اعتلای سرزمین عزیز ایران و انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی و دوران سازندگی رقم زدند و با تقدیم بهترین‌های خود، نقش خود را برای داشتن ایرانی هر روز مقتدرتر ایفا کردند.

آیین گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پیروان ادیان توحیدی استان اصفهان و استادان حوزه دین شامگاه چهارشنبه در تالار فرشچیان اصفهان برگزار و در پایان آن بیانیه مشترک پیروان ادیان الهی قرائت و در آن به حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تاکید شد.