گردشگری و توریسم

ورزشکاران مرد راه‌یافته به یک چهارم نهایی جام بین‌المللی بدمینتون فجر مشخص شدند

در این مرحله که  شامگاه چهارشنبه در سالن شهید آیت الله دستغیب شیراز برگزار شد، مهران شهبازی از ایران به همراه بدمینتون بازانی از کشورهای آمریکا، کانادا، اسلواکی، اتریش، هند،  ایسلند و بلژیک به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های انفرادی راه یافتند.

در سایر بازیهای برگزار شده، شنگ از کانادا ۲ بر صفر از سد نیما رستم پور گذشت، آرمین زکی زاده از ایران با نتیجه مساوی صفر بر صفر مقابل میلان دراتو از اسلواکی متوقف شد و محمد چهارمالی بازیکن شیرازی تیم ملی ۲ بر صفر مغلوب ورابر از اتریش شد.

همچنین محمد پایروند از ایران ۲ بر یک مغلوب لام آمریکایی شد، شیراک سن از هندوستان ۲ بر صفر امیر جباری از ایران را شکست داد، صالح سنگ تراش از ایران ۲ بر یک مغلوب گاری گونارسن از ایسلند شد، موریلس از بلژیک ۲ بر صفر از سد مهدی میرشکاری گذشت و مهران شهبازی هم از ایران ۲ بر صفر پچکاروف اکراینی را از پیش رو برداشت.

نتایج رقابت‌های ۲ نفره 

تیم های ۲ نفره ایرانی نیز به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

در این مرحله، محمد بایروند و امیرحسین نورعلیان  ۲  بر یک  محمد ستاره و محسن معصومی را شکست دادند، محمدچهارمالی و محمدرضا قیصری تیم ۲ نفره عراق را ۲ بر صفر از پیش رو برداشتند، 

سروش اسکندری و امیر جباری  ۲ بر صفر مقابل سعید بابیانی و علی فقه خراسانی پیروز شدند و مهران شهبازی و رضا شهبازی هم ۲ بر صفر بازیکنان عراق را مغلوب کردند.

همچنین، محمد مهدی میرشکاری و صالح سنگ تراش ۲ بر صفر، یزدانی و محمدجانی شکست دادند، سید آرمین زکی زاده و مسعود پیروزی هم ۲ بر صفر عراق را مغلوب کردند، بدرود شهری و بدرود یزدانی  با نتیجه ۲ بر صفر بازیکنان عراق را از پیش رو برداشتند و نیما رستم پور و علیرضا کرمی با قرعه استراحت روبرو شده و به دور بعد راه یافتند.

بدین ترتیب تیم های دونفره ایرانی حرف اول در این مسابقات را زدند. 

بیست و نهمین دوره رقابت‌های بدمینتون بین‌المللی جام فجر سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۹۸ با شرکت ۱۴ تیم داخلی و خارجی در سالن شهید آیت‌الله دستغیب شیراز آغاز شد.

رقابت‌های بانوان در این دوره از مسابقه‌ها صبح ها و پیکارهای آقایان بعدازظهرها برگزار می‌شود.

۲۸ بازیکن در قسمت یک نفره و ۲ نفره تیمی بانوان و آقایان از کشورهای کانادا، مکزیک، آمریکا، افغانستان، بلژیک، بلغارستان، اسلواکی، اتریش، هند، پاکستان، ایسلند، عراق، اوکراین و ایران با هم پیکار می کنند.

۲۵ هزار دلار جایزه برای این مسابقه‌ها تعیین شده است.

بیست و نهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی بدمینتون جام فجر نوزدهم بهمن‌ماه ۹۸ پایان می‌یابد.