گردشگری و توریسم

مشکل کمبود گاز در آبادان برطرف شد

بتول سعیدی‌زاده چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه تا ۱۲ هزار عدد کپسول گاز مایع بین جایگاه‌های عرضه گاز در آبادان توزیع می‌شود.

وی‌ علت کمبود کپسول گاز مایع در آبادان را تقاضای بیش از حد خودروهای شخصی عنوان کرد و گفت: برخی از جایگاه‌های توزیع گاز مایع از فروش کپسول به مردم خودداری می‌کردند و یا گاز مایع را با قیمتی بیشتر به خودروهای شخصی می فروختند که تاکنون هفت جایگاه متخلف شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

سعیدی‌زاده به فعالیت ۱۲ جایگاه توزیع گاز مایع در شهرستان آبادان اشاره کرد و گفت:به منظور توزیع سریع گاز مایع در شهرستان علاوه بر افزایش ساعت کار شرکت‌های تولید گاز مایع ،تعداد خودروهای پخش نیز افزایش یافته است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از خروج سهمیه گاز مایع شهرستان آبادان از نیروی انتظامی خواسته شده تا کنترل بیشتری در این خصوص در مبادی ورود و خروج شهرستان داشته باشد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی فرمانداری آبادان قیمت مصوب یک عدد کپسول گاز مایع را ۹۰ هزار ریال اعلام کرد و ادامه داد: در ماه گذشته تعدادی از جایگاه‌های توزیع کپسول گاز به دلیل عرضه نکردن گاز و گران‌فروشی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون ریال جریمه شدند.

وی اظهار داشت: به منظور اصلاح فرآیند تنظیم بازار سامانه ساتکا طراحی و راه‌اندازی شده است و از طریق این سامانه وضعیت توزیع کالاهای اساسی در بازار به صورت روزانه رصد می‌شود.

کمبود کپسول گاز در آبادان در چند ماه گذشته مشکلاتی را برای اهالی این شهرستان موجب شده بود.

شهرستان آبادان هشت جایگاه توزیع گاز مایع دارد.   

بسیاری از خانواده های آبادانی همچنان از سیلندر گاز مایع برای پخت‌وپز استفاده می‌کنند.

هزینه بالای لوله‌کشی گاز و اجرا نشدن شبکه گازرسانی در برخی مناطق شهر آبادان از جمله علل استقبال کم شهروندان آبادانی از دریافت اشتراک شبکه گاز شهری عنوان شده است.

 همچنان ۵۲درصد ظرفیت اشتراک پذیری گاز  شهری در این شهرستان خالی است و تنها ۴۸درصد جمعیت این شهرستان از شبکه گاز شهری استقبال کرده اند.