گردشگری و توریسم

شینهوا: ایران با چین برای پیشگیری از ویروس کرونا همکاری می‌کند

شینهوا نوشت که وانگ یی وزیر امور خارجه چین و محمد جواد ظریف همتای ایرانی وی در گفت وگوی تلفنی راه‌های همکاری در این زمینه را مورد بررسی قرار داده‌اند.

این گزارش می افزاید که وزیر خارجه چین این گفت وگوی تلفنی و همدردی‌های ایران و مقام‌های این کشور و مردم ایران را با چین نشانه‌ای قوی از دوستی دیرینه دو کشور دانسته است.

وزیر خارجه چین گفت که از حمایت‌های بی دریغ ایران از چین در این شرایط سخت تقدیر می‌کند و این نشان می‌دهد که مردم ایران چقدر احساسات دوستانه نسبت به چین دارند.

او همچنین از اینکه ایران کمک‌هایی را برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در اختیار چین قرار داده و در این دوره دشوار از تلاش های پکن حمایت کرده است؛ تقدیر کرد.

وی افزود که چین در این زمینه تدابیری بسیار قوی اتخاذ کرده و نرخ مرگ و میر کرونا را در کشور کاهش داده و این نرخ نزدیک به ۲/۱ درصد است که از دیگر بیماری های همه گیر بسیار کمتر است در صورتی که در سال ۲۰۰۹ میلادی ویروس اچ ا ان ۱ در آمریکا نرخ مرگ و میر ۱۷/۴ درصد را به ثبت رساند.

شینهوا به نقل از وزیر خارجه چین آورده که این کشور تدابیر سرسختانه را ادامه می دهد و این بیماری را متوقف خواهد کرد و خود را در این زمینه مسوول می داند. منتها نباید با برخی از اخبار نادرست و شایعه پراکنی موجب هراس عمومی شد.

در همین حال خبرگزاری چین از قول وزیر خارجه ایران آورده است که چین به شکل شفاف و مسوولانه با ویروس کرونا برخورد کرده و تدابیر قرنطینه و پیشگیری بسیار خوب و موثری اتخاذ کرده است.

آمارهای جدید کمیسیون بهداشت ملی چین که ظهر چهارشنبه به وقت محلی منتشر شد ، نشان می دهد که ۲۰ هزار و ۵۳۶ نفر در مجموع به ویروس کرونا مبتلا شده اند که ۲۰ هزار و ۳۲۴ نفر از آنها در داخل چین هستند و شمار فوتی ها به ۴۹۲ نفر رسیده است و ۹۱۱ نفر نیز درمان شده و از بیمارستان های مرخص شده اند.

شمار کل مبتلایان در هنگ کنگ ۱۸ نفر و در شهر ماکائو و جزیره تایوان به ترتیب ۱۰ نفر است و در کل آسیا ۱۱۴ نفر و در اروپا ۲۶ نفر مبتلا شده اند.همچنین ۱۵ نفر در آمریکای شمالی و ۱۲ نفر در استرالیا از جمله مبتلایان هستند.