گردشگری و توریسم

رسانه های جمعی چین از تقویت همکاری ایران و اروپا خبر دادند

تلویزیون چین در گزارشی آورده است که نماینده امور خارجی و سیاست امنیتی اروپا در ایران تاکید کرد که به طور مشروح با مقام های ایران درباره همکاری های طرفین گفت و گو کرده است.

این گزارش از قول بورل آورده است که یکی از موضوعات بسیار مهم مطرح شده این بوده است که باید برای حفاظت از برجام تلاش شود.

خبرگزاری شینهوا گزارش کرد که مسوول سیاست خارجی اروپا گفته است که تمامی تلاش خود را برای حراست از توافق مهم هسته ای که سال 2015 میلادی امضا شد ، به کار می گیرد.

بنا به نوشته خبرگزاری رسمی چین ، دو طرف موافقت کرده اند که در امور مختلف رایزنی ها را ادامه داده و همکاری ها را تعمیق کنند.

چاینا ارگ دیگر رسانه چینی نوشته است که بورل نسبت به ایجاد محدودیت های زمانی هشدار داده و گفته است که ما نمی خواهیم خیلی فوری چنین محدودیت هایی شکل بگیرد و موضوع به نهادهای دیگر کشیده شود . لازم است رایزنی ها و اقدامات بیشتری صورت گیرد و محدودیت های زمانی گسترش خواهد یافت.

گزارش رسانه های گروهی چین حاکی است که حسن روحانی رییس جمهور ایران در ملاقات بورل با وی از اروپا انتقاد کرد که به تعهداتش در چارچوب برجام پایبند نبوده و مقام اروپایی قول داده است با ایران برای حفظ برجام همکاری قویتری داشته باشد.

این گزارش ها حاکی است که بورل هدف از سفر به ایران را کاهش تنش ها بر سر توافق هسته ای و افزایش همکاری ها با تهران دانسته است.