گردشگری و توریسم

دبیر شبکه فعالان مردمی جهاد و شهادت: قدرت غرب پوشالی است

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان روز سه‌شنبه در یادواره شهدای لاله‌های روشن، بزرگداشت ۱۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی شهرستان اردستان افزود: آمریکا و غرب به دروغ تبلیغ ابر قدرتی می‌کنند و نیروهای آنها ترسو هستند اما بچه‌های بسیجی ما مردانه در برابر دشمن ایستادگی کردند و با ایمان به خدا آنها را شکست دادند.

وی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی در صحنه‌های نبرد چنان با صلابت و اعتماد به نفس می‌جنگید که دشمن را به وحشت می‌انداخت، زیرا تکیه‌گاه نیروهای ما خداست و از هیچ چیز هراس به دل راه نمی‌دهند.

دبیر شبکه فعالان مردمی جهاد و شهادت خطاب به دانش‌آموزان اظهار داشت: اگر می‌خواهید موفق باشید باید با اخلاص و به‌کارگیری رهنمودهای اسلام در مرحله‌های گوناگون زندگی به تحصیل و راه دانش‌آموزان شهید ادامه دهید.

مدیر آموزش و پرورش اردستان نیز در ادامه گفت: شهدا خون خود را در راه دفاع از حق و مقابله با باطل نثار کردند و در این راه سرفراز شدند.

علی‌اصغر مومنیان اضافه کرد: تقابل حق و باطل از ابتدای خلقت بوده و تا ابد خواهد بود اما حق همیشه پیروز است.

وی با اشاره به واقعه کربلا یادآور شد: امام حسین (ع) و یاران ایشان با شهادت در روز عاشورا برابر ظالمی چون یزید که قصد داشت اسلام را از مسیر خود منحرف و اسلامی متفاوت حاکم کند، ایستاد و توطئه او را بی‌اثر کرد و آنچه نابود شد، یزید و یزیدیان بودند.

مدیر آموزش و پرورش اردستان بیان کرد: امام راحل (ره) نیز در برابر حکومت ستم‌شاهی که راه یزید را در پیش گرفته بود، ایستاد و پیروز شد؛ چنان که صدام حسین با تحمیل هشت سال جنگ بر ایران قصد نابودی حکومت اسلامی را داشت که با حضور اقشار مختلف مردم از جمله دانش‌آموزان در جبهه‌های نبرد حق ضد باطل ، حکومت بعث عراق شکست خورد و به اهدافش نرسید تا در نهایت نابود شد.

وی ادامه داد: دشمنان اسلام و نظام اسلامی هم‌چنان باتداوم توطئه خود، داعش را در منطقه پرورش دادند و به جان مردم مسلمان انداختند؛ قصد داشتند به ایران اسلامی نیز تجاوز کنند که از سوی جبهه مقاومت و تلاش‌های سردار حاج قاسم سلیمانی این گروه جنایتکار که راه یزید را درپیش گرفته بود و می‌خواست اسلام خواسته آمریکا و طرفدارنش را حکم کند، نابود شد.

مومنیان بیان کرد: شهید سلیمانی سال‌ها زندگی خود را در کوه و بیابان به مبارزه با توطئه‌گران و جنایتکاران سپری کرد و عاقبت داعش را نابود ساخت اما آمریکای جنایتکار که داعش را پرورش داده بود، تاب نیاورد و این فرمانده رشید از سوی دولت تروریست آمریکا به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: امروز اگر دانش‌آموزان می‌خواهند به اوج موفقیت برسند، باید تلاش داشته باشند و خوشی‌های زودگذر را فدای موفقیت کنند.

یادواره شهدای لاله‌های روشن، بزرگداشت ۱۰۰ شهید دانش‌آموز و فرهنگی این شهرستان به میزبانی سالن کانون شهید مفتح اردستان برگزار شد.

مردم این شهرستان در مجموع ۳۲۰ شهید تقدیم کردند که ۲ شهید مربوط به مبارزه‌های دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و سایر آنها والامقامان دوران دفاع مقدس هستند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان در فاصله نزدیک به ۱۱۸ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.