گردشگری و توریسم

نماینده ولی فقیه در خوزستان: ضعف سیستم مدیریتی کشور ناشی از کوتاهی در فرهنگ سازی است

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد دوشنبه شب در دیدار با شورای معاونین آموزش و پرورش و نوسازی استان، فرمانده سازمان بسیج دانش آموزی و جمعی از مجمع خیرین و رئیس اتحادیه دانش آموزی خوزستان در محل بیت نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت : آموزش و پرورش یکی از نهادهای فرهنگ ساز در جامعه است و پس از خانواده فرزندان ما در مدت زمان طولانی در این مجموعه زندگی می کنند.

وی افزود: رسالت اصلی ما در بحث آموزش و پرورش در ابتدا تربیت فرزندان این نظام و انقلاب و پس از آن ، امر آموزش است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: بر اساس آموزه های دینی ، تعلیم و تربیت دو بال پرواز هستند که در کنار یکدیگر فرزندان ما را به بلوغ می رسانند.

وی تصریح کرد : برای این که بتوانیم آینده نظام را مطابق با آموزه های دینی رشد داده و سرانجام به انسان سازی برسانیم ، باید در حوزه آموزش و پرورش با قدرت بیشتری تلاش کنیم .

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: معلمان بیشترین اثرگذاری را روی دانش آموزان دارند و خوشبختانه در سال های اخیر حوزه تربیت معلم به خوبی این رسالت سنگین را اجرا کرده اما همچنان باید بیشترین سرمایه گذاری خود را روی این بخش قرار دهیم .

وی بیان کرد:  باید در دهه پنجم انقلاب در بحث نخبه پروری معلمانی در تراز انقلاب پرورش دهیم تا به مطالعه رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانده ایم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت:آموزش و پرورش استان در بسیاری از عرصه ها فعالیت خود را دوچندان کرده و در شهرها و روستاها عملکرد قابل قبولی را شاهد بوده ایم اما همچنان باید تلاش کنیم تا به ایدعال نظام برسیم .

حجت السلام والمسلمین موسوی فرد گفت: در زمینه نوسازی مدارس نیز عملکرد خوبی را شاهد بوده ایم و امید است خدمات به مناطق مختلف استان با همین کیفیت تداوم داشته باشد.

وی گفت: شناسایی گروه های تخصصی در آموزش و پرورش برای شتاب بخشی به امور می تواند ما را سریع تر از گذشته به نقطه مطلوب برساند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: امروزه باتوجه به اینکه علم روز به روز در حال پیشرفت است، نباید در زمینه تعلیم و تربیت تنها به روش های سنتی اکتفا کنیم بلکه تلاش کنیم متون علوم انسانی به آموزه های دینی نزدیکتر باشد و اگر در برخی از متون درسی ما مسائلی هستند که با فرهنگ دینی ما فاصله دارد توجه ویژه ای به این بخش صورت گیرد .

وی افزود: اگرچه در حوزه مدرسه سازی و نوسازی اقدامات خوبی صورت گرفته اما در برخی مناطق هنوز با کمبودهایی مواجه هستیم که نیازمند عنایت بیشتر خیران است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت: در برخی مناطق به دلیل کمبود فضای آموزشی هنوز کلاس های درسی مختلط است که باید با دعوت از خیران این نقاط ضعف را نیز برطرف کنیم .

وی ادامه داد: همچنین استفاده از معلمان دو زبانه در برخی مناطق خوزستان از ضرورت ها برای ارتقای سطح تحصیلی دانش آموزان است که باید به صورت ویژه به آن توجه شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: آموزش و پرورش در آیین های انقلابی نقش پررنگی دارد و امسال نیز امید است در راهپیمایی ۲۲ بهمن و چهلمین روز شهادت سردار رشید اسلام برنامه ریزی خوبی برای حضور حداکثری دانش آموزان صورت گیرد .

وی تصریح کرد: دشمن هر ساله برای کمرنگ جلوه دادن روز پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می کند اما هر بار با حضور گسترده مردم در صحنه ، ناکام می ماند .

حجت الاسلام والمسلمین اظهار داشت : حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای در انتخابات امسال نیز از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است که باید سعی کنیم در این زمینه نیز کارنامه قابل قبولی را به جای بگذاریم.