گردشگری و توریسم

اضافه شدن بخش «شعر جوان» به جشنواره اتفاقی مبارک است

محمدکاظم کاظمی شنبه‌شب در حاشیه مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر در زاهدان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: اتفاق خوب دیگری که امسال در حوزه فرهنگ و هنر افتاد برگزاری جشنواره شعر فجر در زاهدان بود که به منظور گسترده تر شدن حوزه جغرافیایی این جشنواره به حضور در سیستان و بلوچستان احساس نیاز می شد.

وی ادامه داد: از آنجایی که معمولا رویدادهای بزرگ فرهنگی و هنری در تهران برگزار می شود نیاز است تا با برگزاری این رویدادها در استان های دیگر با اقلیم ها و فرهنگ های گوناگون این اقلیم وسیع تمدنی آشنا شویم.

این داور شعر با اشاره به راه اندازی بخش «درباره شعر» در چهاردهمین جشنواره شعر فجر گفت: در این بخش چندین کتاب و اثر ارزشمند ارائه شد این در حالیست که داوری در این بخش دشواری های خاص خود را دارد چراکه جنبه تحقیقی این جشنواره محسوب می شود و ابعاد گوناگونی مانند علمی بودن ، منابع، تازه و بدیع بودن اثر باید در آن مورد بررسی قرار گیرد بنابراین دایره انتخاب را محدود می کند.

کاظمی خاطرنشان کرد: در این دوره از جشنواره اضافه شدن بخش ویژه شعر جوان روحیه نشاط و شادابی را به جشنواره افزود.

وی تصریح کرد: بر خلاف سال های ابتدایی برگزاری جشنواره شعر، اکنون جشنواره حالت رقابتی پیدا کرده است و میان اهالی فرهنگ و هنر به رسمیت شناخته می شود.

مراسم پایانی جشنواره بین المللی شعر فجر با حضور وزیر فرهگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی این وزارتخانه، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیران کل دستگاههای اجرایی و شاعران برجسته و نامی سراسر کشور و استان سیستان و بلوچستان در تالار سینما هلال زاهدان برگزار شد.

در این جشنواره شاعران برگزیده شرکت کننده در این رویداد مهم فرهنگی و هنری معرفی شدند.