گردشگری و توریسم

بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی مشترکان به شرکت گاز یزد

علی اکبر میدانشاهی روز  شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت:  ۳۵ میلیارد تومان بدهی مربوط به بخش کاشی و سرامیک  ، ۱۵ میلیارد تومان گلخانه ها ، ۱۲ میلیارد تومان به کوره آجرپزی  و بقیه هم سهم سایر مشترکان است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی گاز، بودجه و تامین نقدینگی استان‌ها را بر اساس میزان دریافت و وصول مطالبات پرداخت می‌کند از مشترکان خواست در اسرع وقت نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.

۹۸ درصد جمعیت استان یزد تحت پوشش گاز 

وی اضافه کرد: در حال حاضر دسترسی مشترکان در نقاط شهری ۱۰۰ درصد، روستاها ۹۳ درصد است و در مجموع ۹۸ درصد مردم استان به گاز طبیعی به عنوان سوخت سالم و بدون آلایندگی دسترسی دارند.

میدانشاهی اضافه کرد: این امر نشانگر موفقیت شرکت گاز استان در توسعه شبکه‌ گازرسانی در جهت توسعه و آبادانی بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی افزود:  ۸۹ درصد از مصرف کنندگان گاز استان مربوط به بخش  صنعت و نیروگاه و  ۱۱ درصد بخش خانگی و تجاری هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد افزود: از  ۶۹۵ روستای واجد شرایط گاز رسانی در استان ، ۵۲۸ روستا به شبکه گاز متصل شده‌اند و در حال حاضر گازرسانی به ۱۴۵ روستا در دست اجراست و ۲۰ روستای باقیمانده نیز طی سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ گازرسانی می‌شوند.

میدانشاهی ادامه داد: استان یزد از نظر میزان کل مصرف  گاز رتبه دهم  و همچنین از لحاظ مصرف گاز در بخش نیروگاهی در رتبه ۹ قرار دارد.

مدیرعامل شرکت گاز یزد  افزود: در مجموع ۱۸طرح گاز رسانی با ۳ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال در حوزه گازرسانی در استان یزد در دست اقدام است که عمده این طرح‌ها مربوط به بخش صنایع و گازرسانی به روستاها است.

آغاز عملیات سه طرح  گازرسانی در استان

میدانشاهی از آغاز عملیات گاز رسانی سه طرح و بهره برداری از دو طرح گاز رسانی با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

یزد با دارا بودن هفت هزار ۱۱۲ واحد صنعتی عمده و جز ، ۲۴ واحد نیروگاهی ، ۲۸۹ کوره آجرپزی و حدود سه هزار گلخانه دارای گاز، یکی از قطب‌های صنعتی ، نیروگاهی و کشاورزی مهم کشور به شمار می آید.

.