گردشگری و توریسم

مسابقات «ایپک‌یولی» زمینه‌ساز افزایش انگیزه کاراته‌کاهاست

سعید نیکوخصلت روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا در خصوص مسابقات کاراته کنترلی «ایپک یولی» افزود: سعی داریم این مسابقات را به طور مرتب و منظم برگزار کنیم تا جامعه کاراته آذربایجان شرقی از تمرینات مرتب بهره برده و باشگاه های استان از شور و حال مضاعف برخوردار شوند.

سرپرست هیات کاراته استان خاطرنشان کرد: به رغم اینکه نفرات برتر مسابقات کاراته کنترلی «ایپک یولی» از جوایز نقدی برخوردار می شوند، ولی بیشتر سعی می کنیم مسائل اخلاقی و تربیتی را به کاراته کاران یاد دهیم تا خدای ناکرده با قبول یک شکست دچار آسیب روحی روانی نشوند.

نیکوخصلت در خصوص برنامه های هیات کاراته آذربایجان شرقی نیز گفت: یکی از برنامه های آتی هیات کاراته استان برگزاری دوره های ماهانه تست بدنی  و فنی از کاراته کاران علاقه مند است که در این راستا از مربیان و کمیته فنی و مشورتی استفاده خواهیم کرد و از جدیدترین متد های تمرینی بهره خواهیم برد.

وی همچنین بیان کرد: قصد داریم با برگزاری کلاس های آموزشی و استاژ فنی و داوری  بصورت بین المللی و کشوری، از داشته های خودمان در این زمینه استفاده کرده و موجبات پیشرفت کاراته استان را فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: بدنبال برگزاری دوره های ماهانه گفتمان فنی با حضور اساتید هستیم تا در زمینه های مدیریتی، اجتماعی  و اقتصادی میزان رضایتمندی خانواده ها و بهره وری باشگاه های ورزشی از لحاظ کیفی بیشتر شود.

وی ادامه داد: نگاه ما به ورزش رزمی کاراته مثل یک گنج می باشد که می تواند در توسعه یافتگی جامعه تاثیر مثبت داشته و از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و سلامت بدنی مفید واقع شود.

نیکوخصلت در مورد مسابقات کاراته کنترلی «ایپک یولی» افزود: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود که از استان های همجوار آذربایجان غربی و اردبیل نیز در آن حضور دارند و حتی قصد داریم در آینده از کشور های همسایه مثل ترکیه و آذربایجان نیز ما را همراهی کنند.

وی همجنین توضیح داد: این مسابقات که هفته سوم در بخش آقایان و در رده سنی آزاد در سالن ورزشی خاوران برگزار می شود، به صورت انفرادی بوده و کاراته کاها می توانند در هفته ای از این مسابقات حضور نداشته باشد و بیشتر برای افزایش رنکینگ خود تلاش می کنند.

سرپرست هیات کاراته آذربایجان شرقی با بیان اینکه کاراته استان از پتانسیل بالایی برخوردار است، گفت: متاسفانه وقفه ای در مدیریت کاراته استان صورت گرفت و اکنون می توانیم به کمک همدیگر میزان دارایی های کارته استان را افزایش دهیم، زیرا هم از لحاظ مربیان و هم پیشکسوتان در جایگاهی هستیم که در کشور های خارجی هم از اساتید مجرب استان استفاده می شود.

نیکوخصلت آمار حاضران در مسابقات لیگ ایپک یولی را ۴۴۰ نفر در بخش آقایان و بانوان اعلام کرد و افزود: آمار کل کاراته کاران استان در دست بررسی است، ولی پیش بینی ما وجود چهار تا پنج هزار نفر کاراته کاست که قصد داریم در سال های آتی این تعداد را به ۱۲ هزار نفر افزایش دهیم.