گردشگری و توریسم

همزمان با دهه فجر امسال ۴۷ طرح عمرانی در باشت کلنگ زنی و افتتاح می شود

سید مسعود حسینی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح‌ها با اعتباری افزون بر ۵۳۸ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال افتتاح یا عملیات اجرایی آنها شروع خواهد شد.

وی اظهار داشت: طرح‌های قابل بهره‌برداری در بخش‌های مختلف زیرساخت‌های  آب، کشاورزی و صنعت و عمران شهری است.

حسینی تصریح کرد: از این تعداد طرح ها ۲۶ طرح با اعتباری بیش از ۳۱۱ میلیارد و ۶۱۶ میلیون ریال به بهره برداری خواهد رسید.

وی تعداد طرح‌هایی که عملیات اجرایی آنها در ایام مبارک فجر شروع خواهد شد را ۲۰ مورد اعلام کرد و افزود: ۲۲۶ میلیاردو ۵۵۴ میلیون ریال اعتبار نیز برای این طرح‌های جدید تخصیص یافته است.

حسینی بیان کرد: گازرسانی به ۱۱ روستا با جمعیتی بیش از ۲۹۱ خانوار  با اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد ریال از مهمترین طرح های افتتاحی دهه فجر امسال است.

وی افزود: این روستاها شامل نارگ موسی، بوسنگان، دم تنگ میان تنگان، پنبه زار، سادات امامزاده شاه زینعلی، چشمه دره، چهل متری، نازمکون، کزنگان علیا و سفلی است که ۴۷ کیلومتر شبکه گذاری برای این روستاها انجام شد.

حسینی اجرای سیستم آبیاری ۳۵۰ هکتار از زمین های کشاورزی پشت کوه باشت با اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال و بازگشایی خیابان سردار درخشان باشت با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال را از دیگر طرح های افتتاحی این شهرستان اعلام کرد.

وی ساخت پارک محله ای، بانوان، کمربندی باشت، بوم گردی را از طرح های کلنگ زنی این شهرستان عنوان کرد و گفت:  فاز دوم طرح اقتصادی سبد سازی با اعتباری بیش از پنج میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

شهرستان ۲۱ هزار نفری باشت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.