گردشگری و توریسم

برگزاری بخش ویژه جوان جشنواره شعر فجر در فرصتی دیگر 

به گزارش روابط عمومی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، بخش جنبی جشنواره شعر فجر (ویژه شعر جوان) که به داوری و انتخاب شعرهای ارسالی جوانان زیر ۲۵ سال اختصاص دارد در مراسم اختتامیه دوره چهاردهم شعر فجر برگزار نخواهد شد.

به گفته دبیر اجرایی این جشنواره، نظر به ابهامات مطرح‌شده درباره این بخش، بخش ویژه شعر جوان پس از بررسی‌های لازم در فرصت دیگری برگزار خواهد شد.

مهدی قزلی تأکید کرد: مراسم اختتامیه با حضور وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و مقامات محلی طبق برنامه اعلام‌شده در سالن سینما هلال زاهدان در روز شنبه ۱۲ بهمن ساعت ۱۷:۳۰ برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال ۱۳۸۵ هر ساله میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و چهاردهمین دوره این جشنواره نیز در سال ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.
در این دوره آثاری که در سال ۱۳۹۷ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌ باشد در گروه های شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، درباره شعر ارزیابی می شوند. به برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.
کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نخستین بار در سال ۱۳۹۷ در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از سه گروه ادبی بالا قرار بگیرند می توانند در جشنواره شرکت کنند.