گردشگری و توریسم

سطح هشدار سلامتی در انگلیس افزایش یافت

بر اساس بیانیه وزارت بهداشت انگلیس، سطح هشدار سلامتی از مرحله کم به متوسط افزایش یافته است. این سطح به این معناست که دولت باید برای مواجهه با هرگونه احتمال آمادگی داشته باشد.

بیانیه یادشده با اشاره به افزایش تلفات ناشی از ابتلا به بیماری کرونا در سراسر جهان می‌افزاید که احتمال ابتلا به این بیماری در انگلیس هم زیاد است.

با شیوع سریع ویروس کرونا که تعداد مبتلایان آن اکنون به حدود هشت هزار نفر رسیده سازمان جهانی بهداشت روز پنجشنبه اعلام وضعیت اضطراری کرد.

اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان جهانی بهداشت به این معنا است که ویروس کرونا اکنون فراتر از مرزهای چین به یک اپیدمی جهانی تبدیل شده و برای مهار تلاشی جهانی نیاز است.

منابع چینی روز پنجشنبه اعلام کردند، شمار افرادی که تاکنون در چین بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، به ۱۷۰ تن رسیده است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، انگلیس قصد دارد تا ظرف چند ساعت آینده حدود ۲۰۰ شهروند انگلیسی را که دلیل متوقف شدن سیستم‌های حمل و نقل در چین اسیر شده‌اند، به این کشور منتقل کند. این افراد قرار بود دیروز منتقل شوند که بنا به دلایلی که جزئیات آن باز نشد، به تاخیر افتاد. 

مقام های وزارت بهداشت انگلیس می گویند که مسافران حدود ۲ هفته در قرنطینه خواهند بود و در این مدت تیم پزشکی از آنها مراقبت می‌کند.