گردشگری و توریسم

گردشگران خارجی از نظر ابتلا به کرونا در اصفهان کنترل می‌شوند

ویروس کرونا که اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان چین سرچشمه گرفت اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی‌بینند.

 بر اساس  آخرین گزارش‌ها، شمار قربانیان ویروس کرونا در چین به ۱۳۲ کشته و ۶ هزار مبتلا رسیده در حالی که حدود ۱۰۰ تن هم درمان شدند.

آرش نجیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت سلامت و بهداشتی گردشگران خارجی به‌ویژه چینی در فرودگاه محل ورود که اکثراً امام خمینی(ره) است، مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از ورود به کشور، محل حرکت و همچنین سیر حرکت آنها توسط همکاران مراکز بهداشت رصد و پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: با هتل‌های محل اقامت و همچنین راهنماهای گردشگران تورهای خارجی در تماس هستیم که در صورت مشاهده علائم ابتلا به ویروس کرونا در گردشگران به مرکز بهداشت اطلاع دهند.

نجیمی با تاکید بر اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا در گردشگران در اصفهان تایید نشده است، تصریح کرد: با وجود پیگیری‌های صورت‌ گرفته نمی‌توان از احتمال ورود این بیماری به کشور و استان اصفهان غفلت کرد.

وی از مردم خواست تا نسبت به شستن مداوم دست‌ها، استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه یا سرفه و عدم تماس یا حفظ فاصله با افراد مشکوک به بیماری توجه داشته باشند و اضافه کرد: با توجه به انتقال بیماری از حیوان به انسان در کنار انتقال انسان به انسان از تماس بدون محافظت با حیوانات وحشی یا دام‌های زنده خودداری و گوشت و تخم‌مرغ به‌صورت کاملاً پخته مصرف شود.

استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به عنوان قطب گردشگری کشور بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد.

از ابتدای امسال تا آذر بیش از ۳۳۰ هزار گردشگر خارجی به استان اصفهان سفر کردند که بیشتر آنها از کشورهای آلمان، فرانسه، چین، اسپانیا، ترکیه، ژاپن، یونان، تایلند و استرالیا بودند.

از حدود سه هفته گذشته و پس از رویدادهایی مانند ترور ناجوانمردانه شهید سردار قاسم سلیمانی و همچنین سانحه هوایی سقوط هواپیمای اوکراین بر اثر اصابت اشتباهی موشک پدافند هوایی و مجموعه شرایط سیاسی و امنیتی پیش آمده در منطقه، تعدادی از شرکت‌های هوایی و دفاتر خدمات گردشگری خارجی به ویژه اروپایی، پروازها و تورهای مسافرتی خود به ایران و اصفهان را لغو کردند اما گردشگران چینی با توجه به مسایلی از جمله برنامه‌های از قبل پیش‌بینی شده برای سال نوی چینی به اصفهان سفر کرده‌اند.