گردشگری و توریسم

رئیسی: نباید بگذاریم فرهنگ فاطمی از بین رود

  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در مراسم سوگواری حضرت فاطمه (س) در میدان هفت تیر تهران در سخنانی اظهار داشت: آنچه فرهنگ فاطمی است و در خطبه آن بانوی بزرگوار می بینیم سخن از قرآن، عدالت، امام علی(ع) و انسان و همچنین نجات انسان است و حضرت زهرا(س) با رفتار و سخن خود نقاب از چهره  نفاق کنار زد.

رمز نجات کشور پیروی از سلوک فاطمی است

وی با بیان ایننکه نفاق گاهی نقاب دارد و حضرت زهرا(س) به خوبی آن را کنار زد افزود:  رمز زندگی حضرت فاطمه(س) و رمز حیات فاطمی شناخت حضرت فاطمه(س) است و همچنین رمز موفقیت کشور و نجات ما هم پیروی از سلوک فاطمی است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: حضرت مهدی(عج) نیز نسخه اصلاحی بشریت را برپایه نسخه حضرت زهرا(س) معرفی می کند و این سخن امام زمان(عج) است و مردم هم اجازه نخواهند داد استکبار جهانی احساس کند برای ظلم به مستضعفین قدرت دارد و این احساس بر آن‌ها حرام خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ فاطمی در زندگی اجتماعی نیز گفت: موفقیت و پیروزی پیروی از حضرت فاطمه(س) و فرهنگ فاطمی است و در این کشور کسی اجازه نخواهد داد فرهنگ فاطمی از بین برود.

رئیسی با اشاره به مراسم تشییع باشکوه پیر پاک شهید سلیمانی نیز گفت:‌ شهید سلیمانی فرهنگ فاطمی داشت و به همین منظور به خوبی از این سردار رشید اسلام قدردانی کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) میدان هفت تیر پایتخت حال و هوای فاطمی داشت و صدها نفر از مردم تهران در سوگ حضرت زهرا (س) به عزاداری پرداختند.

حرکت دسته جات سینی زنی و همچنین کمک به ایتام و جمع آوری کمک های مالی به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های مراسم امروز عزاداری در میدان هفت تیر تهران بود.