گردشگری و توریسم

آنروا به خدماتش در فلسطین ادامه می دهد

به گزارش روزنامه پایگاه فلسطینی «وفا»، «سامی مشعشع» با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آنروا تصمیمی برای پایان دادن به فعالیتش و واگذاری آن به طرف دیگر ندارد و همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

وی در این بیانیه تاکید کرد : فعالیت مدارس، کلینیک ها و مراکز آنروا و سایر ارگان های خدمات دهی آن همچنان ادامه داد و درخواست ها برای پایان دادن به فعالیت این  آژانس آن هم قبل از حل و فصل مسئله فلسطین و احقاق حقوق مردمش، میلیون ها آواره فلسطینی را ناامید می کند و این درخواست،  باطل و بی مورد است.

مشعشع افزود: رای مثبت  ۱۶۹ کشور به قطعنامه تمدید فعالیت آنروا برای آوارگان فلسطینی برای سه سال دیگر، خود مبین همه چیز است. این آژانس ابزاری در دست این دولت یا آن دولت نیست و با چنین توافق هایی (معامله قرن) تغییر نمی کند. مجمع عمومی سازمان ملل مرجع آن بوده و خواهد بود. این آژانس مبتنی بر قوانین و معاهدات بین المللی شکل گرفته که حامی و ضامن جایگاه و خواسته های آوارگان فلسطینی است.

وی بار دیگر تاکید کرد که خدمات و فعالیت آنروا در شرق قدس، کرانه باختری، اردن، لبنان، سوریه و غیره بدون توقف ادامه خواهد داشت تا اینکه راه حل عادلانه و فراگیری برای مسئله آوارگان فلسطینی ارائه شود.

آنروا سال ۱۹۴۹ برای کمک و حمایت از آوارگان فلسطنیی در پنج منطقه شامل اردن، سوریه، لبنان، کرانه باختری و نوار غزه شکل گرفت.

به دنبال حمایت همه جانبه دولت ترامپ از رژیم صهیونیستی، واشنگتن کمک‌ ۳۶۰ میلیون دلاری آمریکا در سال ۲۰۱۸ میلادی به آنروا را قطع کرد.

 این نهاد بین‌المللی پس از قطع کمک های آمریکا، برای کمک‌رسانی به بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی در اراضی اشغالی، اردن، لبنان و سوریه با بحرانی جدی رو به رو شده است.

«دونالد ترامپ» روز سه‌شنبه به وقت محلی همراه با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کاخ سفید حاضر شد و طرح سازش خود موسوم به معامله قرن را اعلام کرد.

وی اعلام کرد که شهر قدس پایتخت یکپارچه رژیم صهیونیستی باقی می‌ماند.

این طرح که با مخالفت گسترده عموم مردم و گروه های فلسطینی روبه رو شده است، خواستار چشم‌ پوشی پناهندگان فلسطینی ساکن کشورهای عربی به ویژه لبنان از حق بازگشت به سرزمین خود است؛ طرحی که برخلاف مفاد قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل است