گردشگری و توریسم

فعالیت ۱۴ کمیته ستاد دهه فجر در ابرکوه

علی اکبر اسحاقی عصر سه شنبه در نشست ستاد دهه فجر شهرستان افزود: این کمیته ها از سوی مردم و با مشارکت دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی تشکیل شده است.

وی این کمیته‌ها را شامل هماهنگی هیات های مذهبی ، فرهنگی و هنری ، دانش آموزی و دانشجویی ، عشایری و روستایی ، اصناف ، ورزشی ، بانوان ، کارگران، بسیج و تشکل‌های مردمی و اطلاع‌رسانی ذکر کرد.

به گفته وی این کمیته ها با مشارکت مردم برنامه های خود را برای هرچه گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب انجام می دهند.

معاون فرمانداری ابرکوه ادامه داد: نهضتی که ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی رسید امروز برای بسیاری از ملت های جهان چراغ راه زندگی است .

وی بابیان اینکه این روز نباید به عنوان روز پایان حکومت رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی باشد ، اضافه کرد: بلکه ۲۲ بهمن آغازی بر حیات انقلاب دیگر و به عنوان سرفصلی برجسته در تاریخ سیاسی ایران است.

اسحاقی ، انقلاب  ایران را نقطه عطفی در تاریخ مبارزه ملت ایران بیان کرد و یادآور شد: مردم با هوشیاری کامل به رهبری امام خمینی (ره) علیه حکومت منحوس پهلوی مبارزه کردند و به پیروزی رسیدند .

معاون فرمانداری ابرکوه تصریح کرد: ملت ایران با حضور همیشگی خود در صحنه های مختلف انقلاب توطئه های دشمنان را نقش برآب کرده اند و به فضل خداوند متعال علاوه بر حضور باشکوه در برنامه های گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب ، با شکوه خاصی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت می کنند ، اقتدار و عظمت انقلابی خود را بار دیگر به نمایش می گذارند.

دراین نشست همچنین تببین و ارائه خدمات و فعالیت های دولتمردان به مردم ، افتتاح پروژه های عمرانی ، دیدار با خانواده های معظم شاهد و ایثارگران  و غباروبی گلزار شهدا برخی از برنامه های شاخص دهه فجر اعلام شد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

همچنین جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد امروز از برگزاری ۲۰ عنوان ویژه برنامه دهه فجر( ۱۲ الی ۲۲ بهمن ماه) در روستاها و مناطق عشایری استان خبر داد و گفت: امسال برای برپایی جشن های با شکوه ایام الله دهه فجر ، این برنامه‌ها،پیش بینی شده است.

سعید زارع در گفت و گو  با ایرنا با بیان اینکه کارگروه عشایر و روستایی به مناسبت چهل یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در ۱۰ شهرستان‌ استان تشکیل شد، افزود: در این کارگروه برنامه‌ریزی‌های لازم برای مشارکت خودجوش مردم برای هرچه با شکوه تر برگزاری این ایام صورت گرفته است.

تعداد عشایر استان یزد ۱۰ هزار نفر شامل سه هزار خانوار اعلام شد که  از این تعداد یکهزار و ۸۰۰ خانوار در خاتم و مابقی در ابرکوه زندگی می‌کنند و از ایلات بختیاری، خمسه و قشقایی هستند. 

پیش بینی ۶ هزار برنامه در یزد 

 همچنین جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد امروز به خبرنگاران گفته بود که به منظور بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب ۶ هزار برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی، بصیرتی و تبیینی به صورت مردمی و با همکاری تشکل‌ها و همیاری و مشارکت فعال جوانان برگزار می‌شود.

زارع ادامه داد: ۱۰۰ ستاد اصلی و ۳۲ کارگروه تخصصی در استان بر نحوه فعالیت‌ها امور نظارت و همکاری مناسب برای انجام برنامه‌ها دارند.

به گفته وی تاکنون یک هزار و ۴۰۰ ستاد دانش‌آموزی دهه جر در مدارس تشکیل شده است .