گردشگری و توریسم

استاندار سمنان: آینده ایتام با سرمایه‌گذاری در بازار بورس تامین شود

علیرضا آشناگر عصر سه‌شنبه در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان سمنان افزود: دین مبین اسلام بر حمایت و دستگیری از کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست تاکید کرده و حامی‌یابی برای ایتام و فرزندان محسنین فعالیت مطلوب این نهاد است.

وی به ضرورت توجه و مراقبت معنوی از ایتام در کنار حمایت‌های مالی تاکید و بیان کرد: اولویت رسیدگی به خانواده‌های ایتام و محسنین را نزدیکان، همسایگان و مردم همان دیار و روستا و شهر دارند.

آشناگر با تاکید بر اینکه باید زمینه سرمایه‌گذاری برای این کودکان در نظر گرفته شود، تصریح کرد: آشنایی این افراد با داد ستد و بازار کار در تامین آینده آنان نقش بسزایی دارد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: حمایت از این افراد نباید تنها به پرداخت ماهیانه کمک‌های نقدی ختم شود بلکه باید با آینده نگری همراه باشد.

استاندار سمنان با ثبت نام در طرح اکرام، به پویش «من هم یک حامی هستم» پیوست.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به تغییر راهبردها در پرداخت زکات، گفت: ۲۲۰ تن سیب به عنوان جایگزین زکات این محصول، به واحدهای فرآوری میوه وارد شد و با چند برابر شدن ارزش اقتصادی آن، تحولی شگرف در راهبرد زکات داشت.

محسن مسعودیان‌راد افزود: ۱۴ هزار حامی در استان سمنان برای حمایت از سه هزار و ۵۰۰ کودک نیاز است که اکنون این نهاد، با ۱۲ هزار حامی همکاری دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد از حامیان سمنان از کارمندان رسمی این استان هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد از حامیان از کارمندان غیردولتی و ۳۵ درصد از سایر اقشارمردم هستند.

مدیر کل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به رایزنی با بیش از ۳۴ اداره برای جذب حامی، تصریح کرد: ۷۵ درصد حامیان این استان حامی یک فرزند، ۲۰ درصد حامی ۲ فرزند و پنج درصد حامی چند فرزند هستند.

در این نشست، تعدادی از کارکنان استانداری سمنان استان با ثبت نام در طرح اکرام به پویش «من هم یک حامی هستم» پیوستند.