گردشگری و توریسم

ترس از کاهش محبوبیت نباید مانع اجرای عدالت شود

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی در نخستین همایش حاکمیت بخشی به موازین شرعی در رفتار سازمانی افزود: تشکیل یک حکومت و نظام اسلامی جزو آرزوهای دیرینه اهل بیت(ع) بوده است تا در پرتو آن حاکم کردن مسائل شرعی در دستور کار قرار گیرد. این همایش در راستای اجرای مسائل شرعی در حکومت اسلامی برگزار می شود و قطعا خشنودی اهل بیت (ع) را به دنبال دارد.

محمد حسنی با اشاره به آیات قران کریم مبنی بر اهمیت موازین شرعی اظهار داشت: قرآن کریم می فرماید هرکس بر اساس حکم اسلام و شرع عمل نکند، با اینکه دین اسلام را پذیرفته اما مسلمان حقیقی به شمار نمی رود. قرآن می فرماید هر کسی بر اساس حکم اسلام مدیریت نکند در عمل جزو کافران، مشرکان و ظالمان است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه اجرای عدالت کاری دشوار ولی شیرین است گفت: کسی که قصد اجرای عدالت را دارد، احتمالا دوستان نزدیکش را از دست می‌دهد و محبوبیت کاهش می یابد ولی ترس از کاهش محبوبیت نباید مانع اجرای عدالت شود.

وی خاطر نشان کرد: عمر ما در دنیا کوتاه است اما آخرت همیشگی است. بنابر باید به فکر آخرتی باشیم که تمامی ندارد و ابدی است در این راستا باید برای هرگونه اقدام و یا ترک آن  حجت شرعی داشته باشیم تا رستگار شویم.

محمدحسنی با تلنگر به مسئولان کشوری و لشکری و صاحب منصبان یادآور شد: کسانی که قبل از ما از این دنیا رفتند، آرزو می کنند برای مدت کوتاهی به دنیا برگردند و اشتباهات خود را جبران کنند ولی دست یابی به این آرزو برای آنان محال است. باید مراقب باشیم در دوره مسئولیت مان حقی ولو کوچک از کسی ضایع نکنیم وگرنه پی آمدهای ناگوار آن در دنیا وآخرت گریبان ما را خواهد گرفت.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تاکید کرد: هنگامی که مسئولیت بر عهده ما است، باید تفکر شرعی داشته باشیم و براساس آن عمل کنیم و اجازه ندهیم امور غیرشرعی در کارهای ما جاری شود.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است کسی شرع را بشناسد اما متشرع نباشد. باید از کسانی در کارها و امورات حکومت اسلامی استفاده شود که بر هر دو موضوع معتقد و ملتزم باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به راهکارهای رسیدن به موازین شرعی بیان کرد: «برگزاری کارگاه»، «پاسخگویی تلفنی»، «پیگیری اقدامات در حوزه موازین شرعی»، «ابلاغ، احصاء،  احیاء و نظارت بر اصول و فروع موازین شرعی»، «بهره‌گیری از تجربه سازمان های پیشرو»، «برگزاری مسابقات در حوزه کارکنان و خانواده ها»، «بیان یک و یا چند فقه سازمانی در آغاز جلسات و گردهمایی ها و جشنواره ها » و «انجام کارهای پژوهشی در باره راه های نهادینه سازی موازین شرعی در رفتار سازمانی» از جمله راه هایی است که می توان از آن ها برای حاکمیت بخشیدن به موازین شرعی در رفتار سازمانی بهره گرفت .